ევროპის აეროპორტების ორმა მეხუთედმა მიაღწია ან გადააჭარბა პანდემიამდელ დონეს. თებერვალში კონტინენტის მასშტაბით მგზავრთა გადაზიდვა კვლავ 12%-ით ნაკლები იყო 2019 წლის იმავე თვესთან შედარებით. ამას ACI Europe-ის უახლესი მონაცემები მოწმობს.

ევროპაში საჰაერო მოგზაურთა რიცხვი 48%-ით გაიზარდა თებერვალში 2022 წლის იმავე თვესთან შედარებით, როდესაც სექტორი კვლავ ზემოქმედებდა ომიკრონთან დაკავშირებული მოგზაურობის შეზღუდვებით. ეს ზრდა ძირითადად განპირობებული იყო საერთაშორისო ტრაფიკის 58%-იანი წლიური ზრდით, ხოლო შიდა ტრაფიკი იმავე პერიოდში მხოლოდ 22%-ით გაიზარდა.

წლის განმავლობაში ყველაზე მაღალი ზრდა დაფიქსირდა კვიპროსის, მალტისა და ავსტრიის აეროპორტებში.

ACI Europe-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ევროპულ ქვეყნებს შორის არის „მნიშვნელოვანი შეუსაბამობები“ მაჩვენებლების მხრივ: პორტუგალია, ლუქსემბურგი და კვიპროსი ლიდერობენ, ხოლო სლოვაკეთი, სლოვენია და გერმანია ჯერ კიდევ „სრული აღდგენისგან შორს არიან“.

„ამაზე გავლენა იქონია ფაქტორების ერთობლიობამ, მათ შორის უკრაინაში არსებულმა ომმა, დაბალბიუჯეტიანი გადამზიდავების მიერ ტრაფიკის დაკარგვამ და გაფიცვამ“, – ნათქვამია მოხსენებაში.

ამრიგად, გერმანული ავიაკომპანიების მგზავრთა რაოდენობა 33%-ით დაბალია იმ დონემდე, რაც არსებობდა კოვიდამდე. შედარებისთვის, ესპანეთის ტრაფიკი თებერვალში 2.2%-ით აღემატებოდა 2019 წლის დონეს, ხოლო საფრანგეთი (-7.3%), იტალია (-10.6%) და დიდი ბრიტანეთი (-12.9%) – ბევრად უფრო სწრაფად აღდგება, ვიდრე გერმანია.

თებერვალში ლონდონის ჰითროუ კვლავ გახდა ყველაზე დატვირთული აეროპორტი ევროპაში, შემდეგ კი აეროპორტი „სტამბოლია“. თვის განმავლობაში, გაერთიანებული სამეფოს ჰაბში მგზავრების რაოდენობა მხოლოდ 5.1%-ით ნაკლები იყო, ვიდრე პანდემიამდე. მესამე ადგილზე პარიზის შარლ დე გოლის აეროპორტი გავიდა, ხოლო შემდეგ მოდიან მადრიდი და ამსტერდამის სხიპოლი.