SkyUp Airlines გახდა უკრაინის უდიდესი ავიაკომპანია რუსეთთან ომის დროს, რომელმაც გააფართოვა თავისი ბიზნესი ევროპაში. ყველაფერი კი იმისთვის გაკეთდა, რომ კომპანიას უკრაინის სამოქალაქო საჰაერო სივრცის დახურვის კომპენსირება მოეხდინა, რომელიც ორ წელზე მეტხანს გაგრძელდა, თქვა კომპანიის აღმასრულებელმა დირექტორმა.
როგორ გადარჩა კომპანია?
2022 წლის თებერვალში უკრაინაში რუსეთის სრულმასშტაბიანი შეჭრის შემდეგ, არცერთ კომერციულ რეისს არ გადაჰყავდა მგზავრები უკრაინაში ან უკან. ქვეყნის ეროვნულმა გადამზიდავმა თავი გადახდისუუნაროდ გამოაცხადა და სხვა ავიაკომპანიებმა კი ზარალი განიცადეს.
ავიაკომპანია, რომელსაც ჰყავს 10 თვითმფრინავი და დაახლოებით 1,200 თანამშრომელი, გადააკეთა თავისი ბიზნეს მოდელი ჩარტერული და რეგულარული ფრენებიდან, რათა მიეწოდებინა თავისი თვითმფრინავები, ეკიპაჟი, ტექნიკური მომსახურება და დაზღვევის სხვა ოპერატორები საზღვარგარეთ, მოდელი ცნობილია ინდუსტრიაში როგორც ACMI.
„ომი დაიწყო და ჩვენი მოდელის სრულად გადაწყობა მოგვიწია. 2022 წელს ჩვენ უკვე გვქონდა დიდი რაოდენობით ვალდებულებები, მაგრამ შემოსავალი სრულად გაჩერდა. გასულ წელს განვაგრძეთ ამ მოდელის განვითარება და, ჩემი აზრით, უკვე დავიმკვიდრეთ თავი. წელს ჩვენ უკვე სრულფასოვანი მოთამაშე ვართ“,
– აღნიშნა ავიაკომპანიის გენერალურმა დირექტორმა დიმიტრი სეროუხოვმა.
მან ასევე დაამატა, რომ ACMI SkyUp Airlines-ის შემოსავლის დაახლოებით 70%-ს შეადგენს, რაც მას ევროპის 20 უმსხვილეს ოპერატორს შორის აქცევს. 2023 წელს მათ 1,5 მილიონი მგზავრი გადაიყვანეს, 2022 წელს 1 მილიონიდან.
როგორ დაზარალდნენ ავიაკომპანიები ომის დროს?
სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურა, მათ შორის აეროპორტები, რეგულარულად ხდება რუსული რაკეტების და უპილოტო თვითმფრინავების სამიზნე, ხოლო საჰაერო სივრცე განუსაზღვრელი ვადით დაკეტილია.
SkyUp Airlines-ს სხვა გადამზიდავებთან შედარებით უფრო გაუმართლა, რადგან ომის დაწყებისას მისი თვითმფრინავების უმეტესობა საზღვარგარეთ იყო. კიევის ბორისპოლის აეროპორტში მხოლოდ ერთი თვითმფრინავი აღმოჩნდა და კომპანიამ მისი გაყვანა 2023 წლის აპრილში მოახერხა.