საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციამ (IATA) შეიმუშავა ინსტრუმენტი, რომელიც აეროპორტებს ნახშირბადის ემისიების გამოთვლაში ეხმარება. IATA-ს ამაშიAtkins-ი დაეხმარა, რომელიც არის SNC-Lavalin Group-ის ნაწილი.

ნახშირბადი არის CO2-ის მთლიანი რაოდენობა, რომელიც გამოიყოფა მასალების წარმოების დროს, ამ შემთხვევაში, ახალი აეროპორტის ტერმინალის მშენებლობაში ან არსებული ჰაბის ნებისმიერი ძირითადი რემონტის დროს. ნახშირბადი მოიცავს ენერგიას, რომელიც გამოიყენება სამშენებლო მასალების ტრანსპორტირებისთვის, ისევე როგორც გამონაბოლქვი მათი წარმოების დროს.

IATA-ს ახალი ინსტრუმენტები შესაძლებელს ხდის ნახშირბადის ემისიების შედარებას აეროპორტის სამი ძირითადი ტიპისთვის: შენობები, ასაფრენი ბილიკები და მრავალსართულიანი ავტოსადგომები. გამოსავალი საშუალებას მოგცემთ გაიგოთ დაგეგმილი სამუშაოების ნახშირბადის კვალი პროექტის ეტაპზეც კი და დაიწყოთ დიალოგი ოპერატორებთან მისი შემცირების მიზნით. ეს განსაკუთრებით ღირებულია, რადგან თანამედროვე სერვისების უმეტესობა ზომავს ნახშირბადის კვალს პროექტირების შემდგომ ეტაპზე.

ინსტრუმენტი შერჩევით იქნება გამოყენებული IATA აეროპორტის პროექტებზე მომდევნო თვეებში ნებაყოფლობით საფუძველზე. ხოლო მერე თავად აეროპორტები გადაწყვეტენ, როგორ გამოიყენონ ეს მონაცემები.

„CO2-ის ემისიების შემცირება ინდუსტრიის ყველაზე დიდი გამოწვევაა“, – თქვა IATA-ს ოპერაციებისა და საავიაციო უსაფრთხოების ვიცე პრეზიდენტმა ნიკ კარინმა. „თუმცა, 2050 წლისთვის ნულოვანი ემისიების მიღწევა მოითხოვს მთელი მიწოდების ჯაჭვისა და პოლიტიკის შემქმნელების ერთობლივ ძალისხმევას“.

„ინსტრუმენტები შემუშავებულია მულტიდისციპლინური გუნდის მიერ, მათ შორის არქიტექტურის, აეროპორტის დაგეგმვისა და სტრუქტურული ინჟინერიის, ასევე ნახშირბადის ექსპერტების მიერ, რათა უზრუნველყოს გადაწყვეტა, რომელიც ითვალისწინებს კომპლექსურობას და მრავალმხრივ მიდგომას, რომელიც საჭიროა ნახშირბადის ემისიების შესაფასებლად“, – დასძინა Atkins-ის საავიაციო ინფრასტრუქტურის ტექნიკურმა დირექტორმა ენდი იიტსმა.