საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტის ასოციაცია (IATA) აღნიშნავს, რომ შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთათვის საჰაერო მგზავრობის ხელმისაწვდომობა გაიზარდა. ექსპერტები ამას სპეციალურ დახმარებაზე მოთხოვნილების ზრდას უკავშირებენ.

IATA-ს მიერ ჩატარებული გლობალური მგზავრების გამოკითხვის მიხედვით, მოგზაურთა 80%-მა, რომლებიც ითხოვდნენ აეროპორტის დახმარებას, გაამართლეს მათი მოლოდინები.

„2019 წელს ასოციაციის ყოველწლიურმა გენერალურმა კრებამ მიიღო რეზოლუცია, რომელიც ასახავს ჩვენი წევრი ქვეყნების ვალდებულებას, უზრუნველყონ ყველა მოგზაურის უსაფრთხო, საიმედო და ხარისხიანი მგზავრობის უზრუნველყოფა. მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენ ჯერ კიდევ დიდი გზა გვაქვს გასავლელი შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მგზავრების მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად,  გვჯერა, რომ ჩვენი კვლევა აჩვენებს პროგრესს ამ ვალდებულების შესრულებაში“, – თქვა IATA-ს გენერალური დირექტორის მოადგილემ და კორპორატიულმა მდივანმა კონრად კლიფორდმა.

გამოკითხვამ ასევე დაადგინა, რომ „უფრო მეტი მოგზაური, ვიდრე ოდესმე“ ითხოვს დახმარებას და ანალიტიკოსების მოლოდინი აქვთ, რომ ეს ტენდენცია მთელ მსოფლიოში დაბერებული მოსახლეობის შესაბამისად გაგრძელდება.

”ჩვენ უნდა ვეძებოთ უფრო მორგებული გზები შეზღუდული მობილურობის მქონე მოგზაურთა საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად,” – ამბობს ლინდა რისტანიო, IATA-ს საგარეო საქმეთა დირექტორის თანაშემწე. — ამჟამად სპეციალური დახმარების მოთხოვნა თითქმის ყოველთვის შემოიფარგლება მხოლოდ ეტლების მომსახურებით. მაგრამ ასეთი მოგზაურის რეალური საჭიროებები შეიძლება სრულიად განსხვავებული იყოს“.

გარდა ამისა, გამოკითხულთა 20%-მა აღნიშნა, რომ პრიორიტეტული უნდა იყოს ფრენების დაჯავშნის ვებგვერდების ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესება.

„ნათელი და გასაგები ინფორმაცია გადამწყვეტია მათთვის, ვისაც მოგზაურობა სურს. და ეს განსაკუთრებით ეხება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ადამიანებს, რომლებსაც დახმარება სჭირდებათ და უნდა მოემზადონ მოგზაურობისთვის,” – ამბობს რისტანიო.