ევროპის ბიზნეს საავიაციო ბაზარი ურთიერთსაწინააღმდეგო ტენდენციებს ავლენს. ერთის მხრივ, ტრაფიკის მოცულობა წელიწადში 5,5%-ით შემცირდა. შემცირდა ფრენების რაოდენობა რეგიონის ძირითადი აეროპორტებიდან.

მეორეს მხრივ, 2023 წლის მაჩვენებლები პანდემიამდელ დონეზე მაღალია. გლობალური ბაზარი ასევე აჩვენებს ზრდას: ახალი ბიზნეს და საერთო დანიშნულების ავიაციის თვითმფრინავების მიწოდება 3,6%-ით გაიზარდა და 4000 ერთეულს გადააჭარბა.

ინდუსტრიის ერთ-ერთი მთავარი პრობლემა გარემოსდაცვითი აქტივისტების მხრიდან ზეწოლაა. ისინი აწყობენ საპროტესტო აქციებს და აკრიტიკებენ კომპანიებს, რომლებიც იყენებენ კერძო თვითმფრინავებს. პოლიტიკოსებმა ასევე გამოთქვეს სკეპტიციზმი ინდუსტრიის გეგმების მიმართ ნახშირბადის ნეიტრალიტეტის მისაღწევად.

ბიზნეს ავიაცია ფსონებს დებს ტექნოლოგიაზე: ეკოლოგიურად სუფთა საავიაციო საწვავის (SAF) გამოყენებაზე და მომავალში რევოლუციურ ელექტროსადგურებზე, როგორიცაა წყალბადი. ექსპერტები თვლიან, რომ სეგმენტი მოქმედებს როგორც “ინოვაციების ინკუბატორი” მთელი სამოქალაქო ავიაციის ინდუსტრიისთვის.

მწარმოებლებს უჭირთ წარმოების მოცულობის გაზრდა, რაც იწვევს მიწოდების შეფერხებას. მაგალითად, ახალი ფლაგმანი Gulfstream G700-ის სერტიფიცირება Rolls-Royce Pearl 700 ძრავებით გადაიდო და Dassault Aviation-ი ევროპელი მწარმოებლების კომპონენტების მიწოდებასთან დაკავშირებული პრობლემების გამო Falcon 6X-ის და 10X-ის მიწოდების შეფერხების წინაშე აღმოჩნდა.

მიუხედავად გამოწვევებისა, სეგმენტი განვითარებას აგრძელებს. Honda Aircraft ავითარებს ახალ მსუბუქ თვითმფრინავს Echelon-ს, რომელიც HondaJet-თან საერთო მახასიათებლები ექნება, მაგრამ მიიღებს ახალ ძრავებს – Williams International FJ44-4C და Spirit AeroSystems-ის ფიუზელაჟს. Embraer-ი განიხილავს უფრო დიდი ბიზნეს თვითმფრინავის შემუშავებას, მაგრამ ჯერ არ აქვს საკმარისი რესურსი ახალ პროგრამაში ინვესტირებისთვის.