ჩინური ავიაკომპანიები თებერვლის შემდეგ მეხუთედ ზრდიან საწვავის გადასახადს ბილეთებზე. 5 ივლისიდან ის რეკორდულ დონეებს – 200 იუანს მიაღწევს.
ევროპული ავიაკომპანიები კვლავ სთავაზობენ მომხმარებლებს სერიოზულ ფასდაკლებებს (1 ევრომდე ბილეთზე), მაგრამ ევროკავშირშიც ავიაბილეთების ფასები საკმაოდ ძვირდება.
ანალოგიურად, ვითარებაა წყნარი ოკეანის მეორე მხარეს. 2020 წელს აშშ-ში ავიაბილეთების ფასები დაეცა: ტრანსკონტინენტური ფრენა ევროპაში მხოლოდ 200 დოლარი ღირდა, ხოლო, მაგალითად, ჩილეში და უკან (დაახლოებით 12-16 ათასი კმ) მხოლოდ 62 დოლარი. დაახლოებით ანალოგიური ტარიფები შენარჩუნდა 2022 წლის დასაწყისამდე. თუმცა ახლა სურათი სრულიად საპირისპიროა.
ფაზების ზრდა დიდწილად გამოწვეულია ენერგორესურსების გაძვირებით, მაგრამ არა მხოლოდ: როგორც ჩანს, ულტრაიაფად საჰაერო მგზავრობის ეპოქა მთელ მსოფლიოში წარსულს ბარდება.
საავიაციო საწვავი წლის განმავლობაში 150%-ით გაძვირდა. მეორეც, ამერიკულ ავიაციაში ადგილების რაოდენობა ჯერ კიდევ 6%-ით ჩამორჩება პანდემიამდელ მაჩვენებლებს, მაშინ როცა ყველა 2019 წლამდე ის სტაბილურად იზრდებოდა მოთხოვნის შესაბამისად. დაბოლოს, ავიაკომპანიებს აქვთ პრობლემა – პილოტებისა და ბორტგამცილებელთა მწვავე დეფიციტი და ზოგადად, შრომის ღირებულება საგრძნობლად გაიზარდა.
თუ ინდუსტრიის ყველა “უბედურებას” დავუმატებთ მწვანე აქტივისტების საქმიანობას, რომლებიც ითხოვენ ნახშირბადის ემისიების შემცირებას ფრენების რაოდენობის შემცირებით, მაშინ სამოქალაქო ავიაცია მთელს მსოფლიოში ნამდვილი ქარიშხლის წინაშე დგას. ასეთ პირობებში, სავარაუდოდ, აღარ არსებობს ფასების დაბრუნების იმედი “როგორც 2019 წელს”.