2023 წელს ევროპაში საჰაერო სამგზავრო მიმოსვლამ, მიუხედავად ინფლაციური ზეწოლისა და გეოპოლიტიკური დაძაბულობისა, “მყარი” ზრდა აჩვენა და 2019 წლის დონის 95% შეადგინა.
ACI Europe-ის თანახმად, გასულ წელს რეგიონის აეროპორტებმა 2,3 მილიარდი მგზავრი მიიღო, რაც წინა წელთან შედარებით 19%-ით მეტია და მხოლოდ 5,4%-ით დაბალია, ვიდრე პანდემიამდემოცულობებს.
თუმცა, ACI Europe-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა ოლივიე იანკოვეციმა აღნიშნა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ბევრმა ჰაბმა სამგზავრო ტრაფიკში წინა წლიური რეკორდი მოხსნა, 57% კვლავ აჩვენებს პანდემიამდელ დონეს. რეგიონის არათანაბარი აღდგენის მთავარი მიზეზი გეოპოლიტიკური კონფლიქტები აღმოჩნდა.
ხუთი ყველაზე დატვირთული ევროპული აეროპორტი 2023 წელს:
1. ლონდონის ჰითროუს აეროპორტი, ზრდა 28.8%-ი.მისმა მგზავრთნაკადმა შეადგინა 79.2 მილიონ მგზავრი (მხოლოდ 2.1%-ით დაბალი 2019 წლის დონემდე).
2. სტამბოლი – აქ მგზავრთა მოძრაობა წელიწადში 18,3%-ით გაიზარდა და მიაღწია 76 მილიონ მოგზაურს, რაც 11%-ით მეტია ვიდრე პანდემიამდე.
3. პარიზი შარლ დე გოლის აეროპორტი – ასევე დადებითი ტენდენცია: +17,3% წლიურიდან 67,4 მილიონ მგზავრამდე. მაგრამ, სამწუხაროდ, ეს 11,5%-ით დაბალი 2019 წლის მაჩვენებელზე.
4. ამსტერდამ შიპჰოლი – 17,9%-ით მეტი, წლიური 61,9 მილიონი მგზავრი, მაგრამ 13,7%-ით ნაკლები 2019 წელთან შედარებით.
5. მადრიდი – წლიურად 18,9%-ით გაიზარდა და 60,2 მილიონ მგზავრს მიაღწია და მხოლოდ 2,5%-ით დაბალია, ვიდრე პანდემიამდე.
გასულ წელს მოგზაურობის ზრდა ძირითადად გამოწვეული იყო საერთაშორისო სამგზავრო ტრაფიკით (+21% წელიწადში), ევროკავშირის, EEA, შვეიცარიისა და დიდი ბრიტანეთის აეროპორტები (+19%) უსწრებენ აღმოსავლეთ ევროპის აეროპორტებს (+16% წელიწადში).
ACI-ს მიხედვით, რეგიონის უდიდეს ბაზრებს შორის, ესპანეთის აეროპორტებმა (+3%) მიაღწიეს სრულ აღდგენას. იტალია (-2%), საფრანგეთი (-5,4%) და დიდი ბრიტანეთი (-6,4%) ახლოს არიან პანდემიამდე მაჩვენებლებთან, ხოლო გერმანია ჩამორჩება ”დიდი ზღვარით”.