ავიაკომპანიებმა შეიძლება უარი თქვან იმ მგზავრების ჩასხდომაზე, რომელთა ტანსაცმელი გამაღიზიანებელია ან არ შეესაბამება გადამზიდველის დრესკოდს. რა მოთხოვნები არსებობს მგზავრებისთვის და სად არის ის უფრო მკაცრი?
ავიაბილეთის შეძენა მგზავრებს ტანსაცმლის ნებისმიერი არჩევანის სრულ უფლებას არ აძლევს. ბოლო დროს მედიაში სულ უფრო და უფრო ვრცელდება ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ მგზავრებს გარეგნობის გამო აკრიტიკებენ ან ბორტზე არც კი უშვებენ. ავიაკომპანიის სამშობლოს გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს.
გასულ ზაფხულს American Airlines-მა (AA) უარი უთხრა თურქ ბოდიბილდერს დენიზ საიპინარს ფრენაზე.
მიზეზი მისი გამოკვეთილი ჩაცმულობა იყო. ამან გამოიწვია საზოგადოების პროტესტიც.
“მე არ ვყოფილვარ შიშველი”, – განრისხდა 26 წლის სპორტსმენი და თავისი სამოსის ფოტო გამოაქვეყნა. თუმცა, AA-ს თანამშრომლებმა მისი სურათი მიუღებლად მიიჩნიეს.
უნდა გაითვალისწინოს თუ არა მგზავრმა ავიაკომპანიის მოსაზრება ტანსაცმლის შესახებ?
ბევრი მგზავრი ვერ აცნობიერებს, რომ ეთანხმება ავიაკომპანიის წესებს. სწორედ იმ მომენტში, როცა ბილეთს ყიდულობენ. მათ შორის გადამზიდველის უფლებაა, უარი უთხრას ჩასხდომაზეგარკვეულ გარემოებებში. უარის აშკარა მიზეზები:
ალკოჰოლური ან ნარკოტიკული ინტოქსიკაცია;
აგრესიული ქცევა.
მაგრამ სად გადის წყალგამყოფი ხაზი ტანსაცმელთან მიმართებაში?
ავიაკომპანიების უმეტესობა თავის წესებში ამას მოქნილი ენით წერს. მაგალითად, Lufthansa, მისი გადაზიდვის პირობების მე-7 მუხლში, იტოვებს უფლებას უარი თქვას მგზავრის ჩასხდომაზე. თუ მგზავრს შეუძლია „მატერიალური გავლენა მოახდინოს სხვა მგზავრების უსაფრთხოებაზე, ჯანმრთელობაზე ან კეთილდღეობაზე“.
უსაფრთხოება და ჯანმრთელობა ნათელი კრიტერიუმია. თუმცა, „კეთილდღეობა“ სუბიექტურია და დამოკიდებულია სიტუაციაზე.
ტანსაცმლის მიმდინარე ტენდენციებმა შეიძლება გამოიწვიოს დისკომფორტი სხვა მგზავრებისთვის. როგორიცაა:
მოკლე შორტები;
მოკლე ტოპი;
კაბები ღია ზურგით.
თვითმფრინავების შეზღუდული სივრცის გამო, ავიაკომპანიები ცდილობენ მინიმუმამდე დაიყვანონ პოტენციური კონფლიქტები.
ქვეყნებში, სადაც უფრო ღია საზოგადოებაა, საჰაერო მგზავრების ჩაცმულობის კოდები ნაკლებად რეგულირდება. მაგალითად, გერმანული ავიახაზების ფრენებზე არ არსებობს სპეციალური ტანსაცმლის მოთხოვნები.