კომპანია Airbus-მა განაცხადა, რომ ამჟამინდელი პირობების გათვალისწინებით, ჯერჯერობით არ აპირებს თავისი A220 თვითმფრინავის განახლებული ვერსიის წარმოებას.
საუბარი A220 სამგზავრო თვითმფრინავის უფრო დიდ ვერსიაზე, რომელსაც აქვს 110-130 ადგილი, უკვე დიდი ხანია მიმდინარეობდა. Airbus-ის სპიკერმა დაადასტურა, რომ კითხვა არ არის “საერთოდ გამოჩნდება თუ არა, არამედ როდის გამოჩნდება ზუსტად”.
„მაგრამ ახლა ჩვენი პრიორიტეტებია A220-100 და A220-300 მოდელები და ჩვენ არ ვაპირებთ ახალი ვარიანტის გამოშვებას არსებულ პირობებში“, – დასძინა კომპანიის წარმომადგენელმა.
Airbus-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა გიომ ფორიმ თქვა, რომ მიწოდების ჯაჭვზე მუდმივი ზეწოლის ფონზე, კომპანიის მთავარი გამოწვევა წარმოების ბოლოდროინდელ შეფერხებებთან გამკლავებაა.
ჭორები A220-ის ახალი ვერსიის მოახლოებული გაშვების შესახებ წინა კვირაში გავრცელდა მას შემდეგ, რაც ზოგიერთმა მედიამ ყურადღება გაამახვილა Bank of America-ის ინფორმაციაზე, რომელიც ვარაუდობდა, რომ Airbus A220-500-ის ეგრეთ წოდებულ განახლებულ ვერსიას პარიზის საჰაერო შოუზე, 19-25 ივნისს, აჩვენებდა.
თუმცა, ინდუსტრიის ორმა წყარომ გამორიცხა ასეთი განცხადება.
A220 პროგრამის ფარგლებში უფრო დიდი მოდელის გამოშვება, რომელიც შეძენილია კანადური Bombardier-ისგან 2018 წელს, საშუალებას მისცემს Airbus-ს ხელახლა მოლაპარაკება მოახდინოს მომწოდებლის კონტრაქტებზე და შეამციროს თვითმფრინავის მთლიანი წარმოების ხარჯები, რამაც პროექტი ჯერჯერობით წამგებიანი დატოვა.
ასევე, ასეთი თვითმფრინავი გახდება Boeing 737 MAX 8-ის ალტერნატივა.
მაგრამ ამავე დროს, მან წაართვა ბაზრის წილი 150 ადგილიან A320neo-ს. ეს არის Airbus ოჯახის ვიწრო ტანის თვითმფრინავების ფლაგმანი, რომელსაც კომპანიას მოგების უმეტესი ნაწილი მოაქვს.
Airbus ელოდება, რომ ვიწრო ტანის თვითმფრინავებზე მოთხოვნის დიდი ნაწილი A321neo-ს უფრო დიდ ვერსიებზე გადაინაცვლებს. ამ ნიშაში Airbus-ის თვითმფრინავები უკვე უსწრებენ უმსხვილეს Boeing 737 MAX მოდელებს.