ავიამშენებელი კომპანია Airbus-ის მთავარმა ფინანსურმა დირექტორმა, დომინიკ ასამმა განაცხადა, რომ დივიდენდის გადახდა დარჩება აქციონერების წახალისების მთავარ გზად. კომპანია ტრადიციულად გამოყოფს მოგების 30-40%-ს დივიდენდების გადასახდელად. ასამის თქმით, ის შეეცდება უზრუნველყოს, რომ გადახდების წილი შეესაბამებოდეს ამ დიაპაზონის ზედა ზღვარს.

Airbus-ის მთავარმა ფინანსურმა ოფიცერმა ასევე თქვა, რომ კომპანია “განიხილავს აქციონერების წახალისების დამატებით გზებს”, როდესაც შეძლებს ფულადი რეზერვების აღდგენას, რომლებიც მკვეთრად დაეცა პანდემიის დროს, რომელსაც მან “ეგზისტენციალური” კრიზისი უწოდა.

Airbus-ის მიზანია რეზერვების გაზრდა 10 მილიარდ ევრომდე. ამ დროისთვის ეს მიზანი ჯერ არ არის მიღწეული, თქვა ასამმა.

Airbus-ის მენეჯერმა კიდევ ერთხელ დაადასტურეს A320 ვიწრო ფუჟელაჟიანი თვითმფრინავების წარმოების გაზრდის მიზანი 2025 წლისთვის თვეში 75-მდე. წელს წარმოება თვეში დაახლოებით 50 ერთეულია.

ასამმა აღნიშნა, რომ კომპანია ვერ შეძლებს კომერციული თვითმფრინავების მიწოდების გაზრდას 2019 წლის დონემდე 2023 წლისთვის. მისი თქმით, ეს გაკეთდება „სადღაც 2024 წელს“.

A320 თვითმფრინავზე მოთხოვნის სრულად დაკმაყოფილება 2028 წლამდე შეუძლებელი იქნება, თქვა მან.

ამავდროულად, კომპანია მიზნად ისახავს 2025 წლისთვის თვითმფრინავების წარმოების გაზრდას დაახლოებით 1000 ერთეულამდე წელიწადში.

2022 წლის დასაწყისიდან Airbus-ის კაპიტალიზაცია 18%-ით შემცირდა.