სამოქალაქო ავიაცია არის ინდუსტრია, რომელშიც გამოიყენება ყველაზე თანამედროვე ტექნოლოგიები. დროთა განმავლობაში თვითმფრინავები უფრო უსაფრთხო, ეკონომიური და წყნარი ხდებიან.
თუმცა, პროგრესი არ გამორიცხავს ცრურწმენებს. როგორც avianews.com-მა გაარკვია, ბევრი ავიაკომპანია თავს არიდებს 13 ნომრის გამოყენებას ოპერაციებში, თუმცა ამის შესახებ ოფიციალურად არ აცხადებენ.
თუმცა, ასეთი ავიამზიდების პოვნა მარტივია – მათ თვითმფრინავზე 13 ნომრით ადგილებს ვერ ნახავთ. ადგილების მე-12 რიგის შემდეგ დაუყოვნებლივ, მე-14 მოჰყვება.
უმსხვილეს ევროპულ დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებს შორის, მაგალითად ირლანდიურ Ryanair-ის თვითმფრინავებზე მე-13 ნომრის თავიდან აცილებაა. თუმცა ირლანდიურ Aer Lingus-ის სალონებში არის მე-13 რიგი, ისევე, როგორც ეს არის დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების Wizz Air-ისა და easyJet-ის თვითმფრინავებში.
ავიაკომპანიების ერთ ჯგუფშიც კი არ არის ერთიანობა. ადგილი ნომერი 13 არ არის ხელმისაწვდომი Lufthansa ჯგუფის თვითმფრინავებზე: Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, მაგრამ ხელმისაწვდომია Brussels Airlines-ის ბორტზე, რომელიც ასევე არის Lufthansa ჯგუფის წევრი.
ევროპის უმსხვილესი ავიაკომპანიების ჯგუფს მე-13 რიგის გარეშე თვითმფრინავებს ავსებენ Air France და KLM. KLM განმარტავს, რომ მათ ეს გააკეთეს არა თანამშრომლების ცრურწმენების გამო, არამედ ზოგიერთი მგზავრის შიშის გამო, რომლებსაც უარყოფითი ასოციაცია აქვთ 13 ნომერთან. ამავე დროს, ავიაკომპანია აღნიშნავს, რომ შავი კატების გადაყვანა შესაძლებელია KLM თვითმფრინავით.
აშშ-ში, უმსხვილეს ამერიკულ ავიაკომპანიებს შორის, მხოლოდ United Airlines გაურბის 13 ნომერს თვითმფრინავების რიგების აღნიშვნაში.