ნებისმიერი ავიაკომპანიით ფრენამდე აუცილებლად უნდა გაიაროთ რეგისტრაცია და მიიღოთ ჩასხდომის ბარათი, მაგრამ რა მოხდება, თუ რეგისტრაციას დააგვიანებთ ან ვერ მოასწრებთ? შესძლებია თუ არა ასეთი ბილეთის აღდგენა?

No show
თუ დააგვიანებთ რეგისტრაციაზე, ბილეთი მიიღებს სტატუსს No show, რაც ნიშნავს, რომ მგზავრი არ გამოცხადდა რეისზე. ასეთი ავიაბილეთით შესაძლებელია თუ არა რაიმეს გაკეთება, ეს დამოკიდებულია ტარიფის წესებზე.

ყველაზე იაფი და შემზღუდველი ტარიფები, როგორც წესი, არაფრის გაკეთების საშუალებას არ მოგცემთ, თუ დააგვიანებთ რეგისტრაციაზე – თქვენი ჯავშანი ფაქტობრივად დაიწვა და მგზავრს რიგ შემთხვევაში მხოლოდ საფასურის ნაწილის დაბრუნება შეუძლია.
ზოგიერთი ტარიფი საშუალებას გაძლევთ შეცვალოთ გამგზავრების თარიღი სამი კომპონენტის გადახდის შემდეგ: გამოუცხადებლობის ჯარიმა, ბილეთის შეცვლის საფასური და განსხვავება ფასში ძველ და ახალ ბილეთს შორის. თუმცა, შეიძლება აღმოჩნდეს, რომ ახალი ბილეთის ყიდვა უფრო იაფი დაჯდეს, ვიდრე ძველით რაიმეს გაკეთება.

ფრენის თანმიმდევრობა

თუ მგზავრს რამდენიმე რეისზე აქვს ჯავშანი და გამოტოვებს რეგისტრაციას პირველი რეისზე, შემდგომი ფრენები გაუქმდება თუ მისი გამოყენება უპრობლემოდ იქნება შესაძლებელი ეს დამოკიდებულია ავიაკომპანიის წესებზე.

დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიები Ryanair და Wizz Air თითოეულ ფრენას ცალკე ბილეთის სახით ყიდიან. ასე რომ, თუ თქვენ გააკეთეთ ლონდონი-პარიზი-ლონდონის ჯავშანი ამ საბიუჯეტო ავიაკომპანიებზე და შემდეგ დააგვიანეთ პირველ რეისზე, თქვენ შეძლებთ ფრენას მეორე რეისით.

თუმცა, ბევრ ავიაკომპანიას უფრო მკაცრი პოლიტიკა აქვს და მგზავრებისგან ფრენის თანმიმდევრობის დაცვას მოითხოვს.

ამ შემთხვევაში, თუ თქვენ გაქვთ Air Astana ბილეთი Almaty-Bangkok-Almaty და გამოტოვებთ პირველ რეისს, მეორე რეისი ბათილი უქმდება. ასეთი ბილეთი შეიძლება აღდგეს გარკვეული გადასახადების გადახდის შემდეგ, რაც გათვალისწინებულია მგზავრობის წესებით.

რჩევა

რეგისტრაციისთვის დაგვიანების თავიდან ასაცილებლად, განახორციელეთ ეს პროცესი ონლაინ. ავიაკომპანიების უმეტესობას აქვს ონლაინ რეგისტრაცია, რაც საშუალებას გაძლევთ მიიღოთ ჩასხდომის ბარათი აეროპორტში გამგზავრებამდე.

რა წესები ვრცელდება თქვენს ბილეთზე, თუ რეგისტრში დაგვიანებით, შეგიძლიათ გაიგოთ ავიაკომპანიიდან ან სააგენტოდან, სადაც დაჯავშნა გააკეთეთ.