თვითმფრინავის მომსახურების ვადა იზომება რესურსით – ფრენის საათებით ან აფრენისა და დაფრენის ოპერაციების რაოდენობით. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მაჩვენებელი, რომელიც იწვევს თვითმფრინავის ჩამოწერას, არის ლითონის დაღლილობა.

ℹ️ ლითონის დაღლილობა არის ლითონის კონსტრუქციაში დაზიანების თანდათანობითი დაგროვების პროცესი.

თვითმფრინავი შეიძლება ჩამოიწეროს, თუ მას სერიოზული დაზიანება აქვს, ან თუ ძნელია მისი ამოღება გადაუდებელი სადესანტო ადგილიდან. თვითმფრინავის ჩამოწერის შემდეგ, თითქმის ყველა თვითმფრინავი დემონტაჟდება სათადარიგო ნაწილებისთვის. ზოგი იგზავნება კონსერვაციის ბაზებში ან „თვითმფრინავის სასაფლაოებში“. ყველაზე დიდი ბაზები განლაგებულია შეერთებული შტატების სამხრეთ-დასავლეთში (ამ რეგიონის მშრალი კლიმატი ხელს უწყობს ლითონის კოროზიის შენელებას).

მაგრამ არსებობს სხვა მიზნები გაუქმებული თვითმფრინავებისთვის: ზოგიერთი ხდება მუზეუმის ექსპონატი.

ზოგიერთი გამოიყენება სასტუმროების გასაკეთებლად, მაგალითად, არლანდას აეროპორტში (შვედეთი) ბოინგ 747-დან, ხოლო კოსტა რიკის ტროპიკულ ტყეებში ბოინგ 727-დან გააკეთეს სასტუმრო. საქართველოში, ქალაქ რუსთავში საბავშვო ბაღი შეიქმნა იაკ-42-დან. ციურიხში (Runway-34) IL-14-ის ფრთის ქვეშ არაჩვეულებრივი რესტორანი მდებარეობს. ახალ ზელანდიაში McDonald’s-ი მდებარეობს Douglas DC-3-ში. მალაიზიური Boeing 747 ბაჰრეინის სანაპიროსთან მყვინთავებისთვის ჩაიძირა.