ავსტრალიური ავიაკომპანია Qantas-ი ხალ თვითმფრინავს მინი-სპორტდარბაზებით აღჭურვავს, რათა მგზავრებს შეეძლოთ 20 საათის განმავლობაში ფრენა ავსტრალიიდან მსოფლიოს თითქმის ნებისმიერ წერტილში.

ახალი ზონა, რომელსაც გადამზიდველმა “ჯანმრთელობის ზონა” დაარქვა, გამოჩნდება Airbus A350 თვითმფრინავზე. ისინი Qantas-ის ფლოტში 2025 წლის ბოლოს გამოჩნდებიან, რომელიც იქნება სპეციალური ვერსია ულტრა გრძელი ფრენებისთვის სიდნეიდან ნიუ-იორკში და ლონდონში.

მინი-სპორტდარბაზების დაყენების მიზნით, A350 საგრძნობლად შეამცირებს ადგილების რაოდენობას.

„ჩვენს A350-ებს ექნებათ 100-ით ნაკლები ადგილი, ვიდრე ჩვენი კონკურენტების უმეტესობას“ – თქვა ალან ჯოისმა, Qantas-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა.

პროექტის დაწყებამდე ავსტრალიურმა ავიაკომპანიამ ჩაატარა ვრცელი კვლევა, რათა გაეგო მგზავრების ჯანმრთელობის საჭიროებები ულტრა შორ მანძილზე ფრენებზე.

„საკვირველია, რომ მოძრაობა და ვარჯიში საკვანძო ელემენტი აღმოჩნდა“, – თქვა Qantas-მა.

„ჯანმრთელობის ზონა“ განთავსდება თვითმფრინავებზე პრემიუმ ეკონომსა და ეკონომ კლასის შორის. იქნება ფურშეტი ჯანსაღი პროდუქტებით და სივრცე მგზავრებისთვის ვარჯიშისთვის. ზონაში განთავსდება ეკრანები, რომლებზეც მწვრთნელი აჩვენებს მოძრაობებს მისი კეთილდღეობის გასაუმჯობესებლად.

Qantas-მა 2019 წელს Sunrise პროექტის ფარგლებში დაიწყო მუშაობა ავსტრალიიდან ულტრა შორ მანძილზე ფრენებისთვის სპეციალური სალონების შემუშავებაზე. ახლა ავიაკომპანია დაფრინავს ლონდონსა და ნიუ-იორკში შუალედური დაშვებით. პირდაპირი ფრენების ორგანიზება მგზავრობის დროს 3 საათით შეამცირებს.

ულტრა ხანგრძლივი ფრენების პრობლემა იყო თვითმფრინავში სივრცის ორგანიზების აუცილებლობა, რათა ეკონომიურ მგზავრებს არ დასჭირდეთ მრავალი დღის განმავლობაში დასვენება ჰაერში მჯდომარე მდგომარეობაში თითქმის ერთი დღის შემდეგ.

მანამდე ახალზელანდიურმა ავიაკომპანიამ Air New Zealand-მა შემოიტანა დასასვენებელი მოდულები ეკონომ კლასის მგზავრებისთვის, რომლებიც მსგავსია პოსტსაბჭოთა სივრცეში ნაცნობი რეზერვირებული სავარძლების ღია კუპეების. მგზავრებს შეეძლებათ საწოლის დაჯავშნა გრძელვადიანი Air New Zealand-ის მარშრუტებზე 2024 წლის შემოდგომიდან.