ავიაკომპანიებმა Ryanair, IAG, Lufthansa, Air France-KLM, United, Delta და სხვებმა 2023 წლის მესამე კვარტალში საკმაოდ კარგი ფინანსური შედეგები აჩვენეს. სახეზეა, რომ ინდუსტრიის შემდეგ ინდუსტრიამ პანდემიის შემდეგ სწრაფი აღდგენა დაიწყო.
ამასთან, ევროკომისიამ და მომხმარებელთა ასოციაციამ აღნიშნეს, რომ ფრენები დღეს უფრო ძვირია, ვიდრე 2019 წელს, როდესაც მგზავრების რეკორდული რაოდენობა იყო მიღწეული. usanews.net-ის ცნობით, Ryanair-იც კი არ არის დაზღვეული ტარიფების ზრდისგან.
ამ წამყვანმა ავიაკომპანიამ 2023 წლის ზაფხულის დასაწყისში ტარიფები დაახლოებით 10%-ით გაზარდა, რითაც დაასრულა პრეტენზიები, რომ მისი ტარიფები კონკურენტებთან შედარებით ყველაზე იაფი რჩებოდა.
სტატისტიკის მიხედვით, 2023 წლის 6 თვეში Ryanair-მა 2,180 მილიონი ევრო გამოიმუშავა, რაც 59%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე.
ამავდროულად, IAG-მა მიიღო 1,230 მილიონი ევრო, ხოლო Lufthansa-მ 1,192 მილიონი ევრო. Air France-KLM-მა 2023 წლის პირველ ნახევარში 931 მილიონი ევრო გამოიმუშავა, ხოლო EasyJet-მა უკვე აღნიშნა უპრეცედენტო საოპერაციო მოგება.
სახეზეა, რომ პანდემიის შემდეგ ევროპაში ავიაბილეთის ფასები მკვეთრად გაიზარდა, ხოლო მაღალი ინფლაცია 2023 წლამდე აგვისტომდე გაგრძელდა, როდესაც საერთაშორისო ბილეთები გაძვირდა წინა წელთან შედარებით, განაცხადა Eurostat-მა.
ექსპერტები საწვავზე ფასების ზრდასაც აღნიშნავენ. გარდა ამისა, გაიზარდა პერსონალის ხარჯები, მაგრამ ისინი კომპენსირდება კარგად გააზრებული სტრატეგიით.
აღნიშნულია, რომ გაიზარდა იმ შეძლებული მოგზაურების რიცხვი, რომელთაც სურთ ბიზნეს კლასით და პირველი კლასით მოგზაურობა. ზოგიერთი ავიაკომპანია არ იყო მზად ასეთი სერვისისთვის, თუმცა განიხილავს მისი გაზრდის შესაძლებლობას.
ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ მოკლევადიან პერიოდში ფასების შემცირება არ იგეგმება.