საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციის (IATA) შეფასებით, მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF) წარმოება 2022 წელს მინიმუმ 300 მილიონ ლიტრს მიაღწევს, რაც 200%-ით მეტია 2021 წლის 100 მილიონი ლიტრის მაჩვენებელთან შედარებით.
უფრო ოპტიმისტური შეფასებით, მთლიანმა წარმოებამ 2022 წელს შესაძლოა 450 მილიონ ლიტრს მიაღწიოს. ორივე სცენარი აყენებს SAF ინდუსტრიას ექსპონენციალური სიმძლავრის და წარმოების ზრდის ზღვარზე 2030 წლისთვის 30 მილიარდ ლიტრამდე, სწორი მხარდაჭერის პოლიტიკით.
ავიაკომპანიებმა აიღეს ვალდებულება 2050 წლისთვის მიაღწიონ CO2-ს ნულოვანი გამონაბოლქვის მიზნებს და SAF-ს ხედავენ, როგორც ამ მიზნების მიღწევაში მთავარ წვლილს.
2022 წლის ოქტომბერში სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ICAO) 41-ე ასამბლეაზე კლიმატზე გრძელვადიან ასპირაციულ სამიზნეზე (LTAG) შეთანხმებით, მთავრობები ახლა იზიარებენ ავიაციის დეკარბონიზაციის იგივე მიზანს და მზად არიან SAF-ის წარმატებაზე.
”2022 წელს ბაზარზე სულ მცირე სამჯერ მეტი SAF იყო, ვიდრე 2021 წელს და ავიაკომპანიები იყენებდნენ ყოველ წვეთს, თუნდაც ძალიან მაღალ ფასებში. მეტი რომ იყოს, ვიყიდდით. ეს ნათლად აჩვენებს, რომ ეს არის მიწოდების პრობლემა და რომ მხოლოდ საბაზრო ძალები არ არის საკმარისი მის გადასაჭრელად. მთავრობებს, რომლებიც ამჟამად იმავე მიზნისკენ მიისწრაფვიან 2050 წლისთვის, უნდა განახორციელონ ყოვლისმომცველი SAF წარმოების სტიმულირება. ეს არის ის, რაც მათ გააკეთეს იმისათვის, რომ წარმატებით გადასულიყვნენ ეკონომიკა განახლებად ენერგიაზე. ეს არის ის, რაც ავიაციას სჭირდება დეკარბონიზაციისთვის“, – თქვა IATA-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა უილი უოლშმა
დღეისათვის SAF-ის გამოყენებით 450 000-ზე მეტი კომერციული ფრენა განხორციელდა და ავიაკომპანიების მზარდი რაოდენობა, რომლებიც ხელს აწერენ მიწოდების ხელშეკრულებებს მწარმოებლებთან, აგზავნის მკაფიო სიგნალს ბაზარზე, რომ SAF საჭიროა დიდი რაოდენობით, 2022 წლისთვის დაახლოებით 40 მიწოდების ხელშეკრულება გაფორმდა.