IRU მიესალმება მიღწეულ სავარაუდო შეთანხმებას ევროპულ გზებზე ინტელექტუალური სატრანსპორტო სისტემების (ITS) გამოყენების გაფართოებაზე. ამის შესახებ Logist.Today-მა შეიტყო საგზაო ტრანსპორტის საერთაშორისო კავშირის (IRU) პრესსამსახურის მიერ გამოქვეყნებული მასალისგან.

შეთანხმება ადგენს, რომ 2025 წლის ბოლომდე ევროკავშირის წევრმა ქვეყნებმა საგზაო ტრანსპორტის მონაცემები თავიანთ ეროვნულ წვდომის წერტილებში (NAP) უნდა შეიტანონ. ეს მოიცავს გვირაბებთან წვდომის პირობებს და სიჩქარის შეზღუდვებს, ინფორმაციას და მომსახურებას სატვირთო მანქანებისთვის უსაფრთხო პარკირების ადგილების დაჯავშნაზე. NAP-ები უნდა შეიცავდეს ტრაფიკის მონაცემებს როგორც ძირითადი, ასევე ყოვლისმომცველი ტრანსევროპული სატრანსპორტო ქსელიდან (TEN-T).

IRU აღნიშნავს, რომ მიუხედავად იმისა, რომ წევრმა ქვეყნებმა უკვე შეიმუშავეს NAP-ი, ზოგიერთ მათგანს აქვს არასრული მონაცემები, რაც “ძირს უთხრის საგზაო ტრანსპორტის ეფექტურობას, მდგრადობას და უსაფრთხოებას”.

„ინტელექტუალურ სატრანსპორტო სისტემებს შეუძლიათ საგზაო ტრანსპორტი უფრო უსაფრთხო, ეფექტური და ეკოლოგიურად სუფთა გახადონ. ეს არის ღირებულებები, რომლებისთვისაც IRU და ინდუსტრია იბრძვიან. იმის გათვალისწინებით, რომ წევრმა სახელმწიფოებმა მთლიანად უარი თქვეს ვალდებულებაზე, მიაწოდონ კონკრეტული გზების მონაცემები, როგორც საბჭოს საერთო მიდგომის ნაწილი, ეს არის საუკეთესო გარიგება, რაც შეიძლება გვქონდეს… წევრმა სახელმწიფოებმა ახლა უნდა შეასრულონ თავიანთი დაპირებები. NAP-ები მნიშვნელოვან როლს შეასრულებენ საერთო ევროპული მობილურობის მონაცემთა სივრცის შექმნაში“, – განაცხადა IRU ევროკავშირის ადვოკატირების დირექტორმა ​რალუკა მარიანი.