გერმანული ავიაკომპანია Lufthansa გადასაყრელი საკვების რაოდენობის შემცირებლად და ბორტზე მენიუს ოპტიმიზაციისთვის ინოვაციურ ტექნოლოგიებს ნერგავს.
ხელოვნურ ინტელექტზე დაფუძნებული ახალი სისტემა „Tray Tracker“ ფრანკფურტის აეროპორტში თითქმის ერთი წელია ტესტირება და ახლახანს მიუნხენშიც გამოუშვეს.
გადაწყვეტის არსი მარტივია: ჭურჭლის სარეცხის სპეციალური სკანერები აფასებენ, მთლიანად შეჭმულია თუ არა მგზავრების მიერ ბორტზე მიტანილი საკვებით სავსე თეფში, ნაწილობრივ შეჭმულია თუ საერთოდ არ შეხებია ვინმე. ხელოვნური ინტელექტი ითვალისწინებს ფრენის მარშრუტს, მომსახურების კლასს და კვების კონცეფციას, რათა შეაგროვოს სტატისტიკა თითოეული მიწოდებული კვების შესახებ.
ავიაკომპანიის წარმომადგენლების თქმით, მიღებული მონაცემების ანალიზი მათ საშუალებას მისცემს, პორციების ზომები და მენიუს არჩევანი დაარეგულირონ. ეს შეამცირებს როგორც ზედმეტი ნარჩენების მომზადებისა და განადგურების ხარჯებს, ასევე ნახშირბადის კვალს. ჭარბი საკვების ჩატვირთვის აღმოფხვრით, Lufthansa-ს შეეძლება თვითმფრინავის წონის შემცირება და საწვავის მოხმარება, რაც პირდაპირ გავლენას მოახდენს CO₂-ის გამონაბოლქვზე და ფრენის მომგებიანობაზე.
„Tray Tracker“-ის გარდა, Lufthansa ჯგუფს აქვს კიდევ ერთი პროექტი, რომელიც საკვების ნარჩენების შემცირებას მანქანური სწავლების ალგორითმების გამოყენებით ითვალისწინებს – „Pendle“. პროგრამა აანალიზებს ფრენის ხანგრძლივობას და მარშრუტს, ასევე ისტორიულ მოთხოვნას და ხელს უწყობს პროდუქტის მოთხოვნების უფრო ზუსტად გამოთვლას ფრენების ჩატვირთვისას.
მომავალში, იგეგმება ორივე პროექტის – „Tray Tracker“-ისა და „Pendle“-ის გაერთიანება, რათა შეიქმნას ბორტზე კვების ჭკვიანი მართვის ერთიანი სისტემა და პროექტების მასშტაბირებაLufthansa ჯგუფის სხვა ავიაკომპანიებზე.