ავიაკომპანიები და მარეგულირებლები ათეულობით ქვეყანაში ინიციატივით გამოდიან, რომ ხარჯების და კადრების დეფიციტის ზემოქმედების შესამცირებლად, სამგზავრო თვითმფრინავების ოპერირება ნაცვლად ორისა, კაბინაში ერთი პილოტით მოხდეს. ამის შესახებ Forbes Bloomberg-ზე დაყრდნობით წერს.
40-ზე მეტმა ქვეყანამ, მათ შორის გერმანიამ, დიდმა ბრიტანეთმა და ახალმა ზელანდიამ, შესაბამისი მიმართვა გაეროს სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციას (ICAO) უკვე გაუგზავნა, რომელიც თავის მხრივ საავიაციო სტანდარტებს ავითარებს. ირკვევა, რომ ევროპის საავიაციო უსაფრთხოების სააგენტო (EASA) მუშაობს თვითმფრინავების მწარმოებლებთან, რათა დადგინდეს, როგორ განხორციელდება ფრენები ერთი პილოტით და შესაბამისად მოამზადოს რეგულაციები. EASA ელოდება, რომ რეგულაცია მუშაობას 2027 წლიდან დაიწყებს.
პირველ ეტაპზე, ხელისუფლებამ შეიძლება დაუშვას მარტო პილოტირება საკრუიზო ფრენაში, როდესაც ეკიპაჟის დატვირთვა უფრო დაბალია, ვიდრე აფრენისა და დაფრენის დროს. ამ შემთხვევაში, მეორე პილოტი შეძლებს დაისვენოს სალონში და არ დარჩეს კაბინაში, რაც ხელს შეუწყობს თვითმფრინავის ფრენას.
Airbus-მა სააგენტოს განუცხადა, რომ ახლა აფასებს, თუ როგორ შეიძლება მისი თვითმფრინავის მართვა მცირე ეკიპაჟების მიერ. მწარმოებელი, კერძოდ, მუშაობს ავიაკომპანიებთან და მარეგულირებელებთან, რათა დაინახოს, შეუძლია თუ არა ორ პილოტს უსაფრთხოდ ჩაანაცვლოს სამი პილოტი გრძელმაგისტრალურ ფრენებზე.
ერთი პილოტით ფრენებზე გადასვლა „ბევრად უფრო რთული“ იქნება, ვიდრე ათწლეულების განმავლობაში კაბინის ეკიპაჟის ორამდე შემცირების პროცესი, თქვა კრის კემპისმა, CathayPacific-ის ფრენების ოპერაციების დირექტორმა. მან გაიხსენა, რომ 1950-იან წლებში კაბინაში ჩვეულებრივ ხუთი ადამიანი იმყოფებოდა, მათ შორის ფრენის ინჟინერი, ნავიგატორი და რადიოოპერატორი, სანამ ტექნოლოგიების განვითარება მათ ყოფნას არჩევით გახდებოდა.