სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციამ (ICAO) და განახლებადი ენერგიის საერთაშორისო სააგენტომ (IRENA) ხელი მოაწერეს საეტაპო შეთანხმებას სუფთა საავიაციო საწვავის (SAF) და სხვა სუფთა საავიაციო ენერგიის პროექტების დაფინანსების შესაძლებლობების გაფართოების შესახებ, რაც გადამწყვეტი ნაბიჯია საავიაციო სექტორის ვალდებულების შესასრულებლად, რომელიც თავის მხრივ 2050 წლისთვის ნახშირბადის წმინდა ნულოვან ემისიებს ითვალისწინებს.
თანამშრომლობის მემორანდუმს, რომელსაც ხელი მოაწერეს ICAO-ს გენერალურმა მდივანმა ხუან კარლოს სალაზარმა და IRENA-ს გენერალურმა დირექტორმა ფრანჩესკო ლა კამერამ G20-ის ენერგეტიკის მინისტრების შეხვედრაზე ფოს დო იგუაკუში (ბრაზილია), შეისწავლის ICAO Finvest Hub-ის ფუნქციონირების გზებს ფინანსური რესურსების იდენტიფიკაციის ხელშეწყობის გზით, SAF-ის, დაბალი ნახშირბადის საავიაციო საწვავის (LCAF) და სხვა სუფთა ენერგიის გადაწყვეტილებებისთვის.
„სუფთა ენერგიაზე გადასვლა ავიაციაში ფუნდამენტურია ჩვენი გრძელვადიანი გლობალური ამბიციური მიზნის (LTAG) მისაღწევად, რადგან მას შეუძლია წვლილი შეიტანოს ემისიების საჭიროების უმეტესი ნაწილის შემცირებაში. ეს ახალი თანამშრომლობა IRENA-სთან არის შესაძლებლობა დააჩქაროს საავიაციო სექტორის ენერგეტიკული ტრანზიცია მთელ მსოფლიოში“, – განაცხადა ICAO-ს გენერალურმა მდივანმა სალაზარმა. ”ICAO სრულად არის მოწოდებული ამ მიზნის მისაღწევად საჭირო ოთხი საყრდენის მხარდაჭერისთვის: პოლიტიკა და დაგეგმვა, მარეგულირებელი ჩარჩო, განხორციელების მხარდაჭერა და დაფინანსება.”
ICAO LTAG ანგარიშში შეფასებულია, რომ მხოლოდ სუფთა საავიაციო საწვავის წარმოებას დაახლოებით 3,2 ტრილიონი დოლარის ინვესტიცია დასჭირდება. მოსალოდნელია, რომ Finvest Hub გადამწყვეტ როლს შეასრულებს პროექტის ფინანსურ საჭიროებებს შორის გათანაბრებაში.
გენერალურმა მდივანმა სალაზარმა ხაზგასმით აღნიშნა ICAO-ს ვალდებულება, რომ სუფთა საავიაციო ენერგია, მიმზიდველი და ხელმისაწვდომი გახადოს მთელს მსოფლიოში: „IRENA-სთან ეს ურთიერთობა აძლიერებს ინვესტიციების მოზიდვისა და პროექტის განხორციელების მხარდაჭერის უნარს, გვაახლოებს ჩვენს გარემოსდაცვით მიზნებთან. ამავდროულად, ჩვენ ვაგრძელებთ მუშაობას წმინდა ნულოვანი ემისიების ხედვის ყველა ასპექტის წინსვლისთვის.”
ICAO გააგრძელებს ადვოკატირების მუშაობას შტატებთან და დაინტერესებულ მხარეებთან დიალოგის ხელშეწყობით დაფინანსების საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად, პროექტების განხორციელების მხარდასაჭერად და ავიაციის დეკარბონიზაციის პროექტებისთვის საჯარო და კერძო კაპიტალზე ხელმისაწვდომობის გაზრდის შესაძლებლობის გამოვლენის მიზნით.