ფინური ავიაკომპანია Finnair სისტემურ სირთულეებს აწყდება, რაც მის ამჟამინდელ მომავალს ეჭვქვეშ აყენებს. რუსეთის საჰაერო სივრცეში გამავალი სატრანზიტო მარშრუტის დაკარგვისა და მოძველებული ფლოტის განახლების საჭიროების გათვალისწინებით, ქვეყანამ გადამზიდავის შესაძლო გაყიდვის განხილვა დაიწყო.
Finnair-ის ბიზნეს მოდელი ორიენტირებული იყო ევროპისა და აზიის დაკავშირებაზე, ციმბირის გავლით მინიმალური მგზავრობის დროით. შეზღუდვების დაწესების შემდეგ, მარშრუტების ქსელი დაიშალა: შორ მანძილზე მოქმედი თვითმფრინავები უმოქმედოა, ხოლო ვიწროკორპუსის ფლოტის საშუალო ასაკი 20 წელს აჭარბებს.
ავიაკომპანიას არ გააჩნია რესურსები მასშტაბური რემონტის ან გაფართოებისთვის. Finnair-ის ვალი მის საბაზრო ღირებულებას ოთხჯერ აღემატება. თანამშრომლების ბოლოდროინდელი გაფიცვის შედეგად მიყენებული ზარალი 40 მილიონ ევროზე მეტს შეადგენს.
ფინეთის მთავრობა, რომელსაც ავიაკომპანიის საკონტროლო პაკეტის მფლობელია, იძულებული იქნება არჩევანი გააკეთოს პირდაპირ დაფინანსებასა და ნაწილობრივ ან სრულ პრივატიზაციას შორის. ამავდროულად, თავდაცვისა და სოციალური ხარჯების ზრდა ამცირებს მასშტაბური ინექციების ალბათობას.
გაყიდვის შესახებ ოფიციალური განცხადებები ჯერ არ არის, მაგრამ პოლიტიკურ და ინდუსტრიულ წრეებში დისკუსია იმპულსს იძენს.