აშშ-ის ფედერალურმა საავიაციო ადმინისტრაციამ (FAA) მწარმოებელ Boeing-სუფლება მისცა, გაზარდოს თავისი ყველაზე გაყიდვადი თვითმფრინავის, 737 Max-ის წარმოების მოცულობა. ეს გადაწყვეტილება მნიშვნელოვანი ეტაპია კომპანიისთვის, რომელსაც უკვე თითქმის ორი წელია, რაც წარმოება შეზღუდული ჰქონდა 2024 წლის იანვარში მომხდარი, კატასტროფასთანმიახლოებული ინციდენტის გამო.
FAA-ს თანხმობით, Boeing-ს ახლა შეუძლია 737 Max-ის თვითმფრინავები თვეში 42 ერთეულისტემპით აწარმოოს, რაც აღემატება მანამდე დაწესებულ ლიმიტს, 38 თვითმფრინავს თვეში.
ლიმიტის დაწესების მიზეზი: 2024 წლის იანვარში, FAA-მ წარმოება შეზღუდა მას შემდეგ, რაც Alaska Airlines-ის თითქმის ახალი 737 Max 9-ის ფრენისას კორპუსის შტეფსელი მოწყდა. გამოძიებით დადგინდა, რომ Boeing-ს ქარხნიდან გაშვებამდე არ ჰქონდა დამონტაჟებული კარის შტეფსელის საკვანძო ჭანჭიკები.
FAA-ის კონტროლი: FAA-მ განაცხადა, რომ გააგრძელებს Boeing-ის წარმოების ზედამხედველობას. „FAA-ის უსაფრთხოების ინსპექტორებმა ჩაატარეს Boeing-ის საწარმოო ხაზების ვრცელი შემოწმება, რათა დარწმუნდნენ, რომ წარმოების ეს მცირედი ზრდა უსაფრთხოდ განხორციელდება“, – ნათქვამია სააგენტოს განცხადებაში.
წარმოების ზრდა კრიტიკულად მნიშვნელოვანია Boeing-ის ფინანსური მდგომარეობის გასაუმჯობესებლად, რადგან კომპანიას 2018 წლის შემდეგ წლიური მოგება არ დაუფიქსირებია. ავიაკომპანიები თვითმფრინავების ღირებულების ძირითად ნაწილს სწორედ მიღებისას იხდიან.
Boeing-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა, კელი ორტბერგმა, გასულ თვეში განაცხადა, რომ კომპანია აპირებს წარმოების ტემპის კიდევ უფრო გაზრდას მომავალში.
„42-დან კიდევ ხუთით ავალთ, და შემდეგ კიდევ ხუთით,“ – თქვა ორტბერგმა. „ინვენტარის მიწოდების ჯაჭვთან დაბალანსებას მივაღწევთ, სავარაუდოდ, თვეში 47 თვითმფრინავის წარმოების ტემპისას.“
ეს ცვლილება ასევე მიუთითებს FAA-ის პოზიციის დარბილებასა და Boeing-ის მიმართ გაზრდილ ნდობაზე, რასაც ხელი შეუწყო გასულ თვეს მიღებულმა გადაწყვეტილებამაც, რომლის მიხედვითაც, FAA-მ Boeing-ს ნება დართო, ისევ თვითონ მოეწერა ხელი ზოგიერთ თვითმფრინავზე მომხმარებლისთვის გადაცემამდე.
შეგახსენებთ, რომ 737 Max-ის პროგრამა სერიოზულად შეფერხდა 2018 და 2019 წლებში მომხდარი ორი კატასტროფის შემდეგ, რომლებსაც 346 ადამიანი ემსხვერპლა. ამის გამო თვითმფრინავების ექსპლუატაცია თითქმის ორი წლით შეჩერდა.












