აშშ-ს ფედერალურმა საავიაციო ადმინისტრაციამ (FAA) გამოსცა დირექტივა, რომელიც 5G ქსელის არსებობის გამო თვითმფრინავებს გარკვეულ ფრენებს უკრძალავს.

FAA-ს თანახმად, ვერტმფრენებსა და სამგზავრო თვითმფრინავებს ეკრძალებათ გარკვეული ოპერაციების შესრულება, რომლებიც საჭიროებენ სიმაღლის რადიომზომის მონაცემებს, სანამ ამ ქსელიდან არის უკაბელო გადაცემა.

საჰაერო ხომალდებზე გარკვეული შეზღუდვები ნოემბერში დაიწყო. FAA-მ განაცხადა, რომ ის პასუხისმგებელია იმ გართულებებზე, რომლებიც 5G ქსელმა შეიძლება გამოიწვიოს.

მანამდე კი აშშ-ს მარეგულირებელმა გამოსცა სპეციალური ბიულეტენი, გაფრთხილება თვითმფრინავებზე ელექტრონულ აღჭურვილობაში ჩარევის შესახებ.

FAA-ს დირექტივით ახალი შეზღუდვები 9 დეკემბრიდან დაინერგა და შეეხება დაახლოებით 6,834 თვითმფრინავს, რომლებიც აღჭურვილია სიმაღლის რადიომზომით, რაც წარმოადგენს აშშ-ს თითქმის მთელ კომერციულ ფლოტს.

FAA-ს ახალი შეზღუდვებით, აეროპორტებმა, სადაც რადიო სიმაღლის რადიომზომის გამოყენება არ არის სანდო ზემოთ აღწერილი მიზეზის გამო, უნდა აცნობონ მას NOTAM-ის საშუალებით.

აქტივობები, რომლებიც შეიძლება აკრძალული იყოს, მოიცავს ინსტრუმენტული სადესანტო სისტემის (ILS), RNP (საჭირო ნავიგაციის შესრულება), ავტომატური დაშვების, სათავე დისპლეის (HUD) და გაუმჯობესებული ფრენის დროს ხედვის სისტემის (EFVS) გამოყენებას.

მიუხედავად იმისა, რომ 5G ქსელის გაშვება 5 დეკემბერს იგეგმებოდა კომპანიებმა პროცესი კიდევ ერთი თვით გადაავადეს. FAA-ს მოთხოვნით, AT&T და Verizon-მა მუშაობა 2022 წლის 5 იანვრამდე გადადეს. FCC-ის წინადადებებს შორის იყო პირდაპირი წინადადება აეროპორტების ირგვლივ მდებარე 5G სადგურებზე სიგნალის სიძლიერის შემცირების შესახებ.