ელექტრული ვერტიკალური ასაფრენი თვითმფრინავების (eVTOL) გლობალური ბაზარი 2040 წელს 1,5 ტრილიონ დოლარს მიაღწევს, პროგნოზირებენ Morgan Stanley-ის ანალიტიკოსები.
ამ თვითმფრინავების პოტენციურ მომხმარებლებს შორის არიან ლოგისტიკა, სასოფლო-სამეურნეო და ავიაკომპანიები, სასწრაფო დახმარების სერვისები და დაცვა, ასევე ტურისტული ინდუსტრიის წარმომადგენლები.
eVTOL-ების უმეტესობა ჯერ კიდევ ტესტირების ფაზაშია და მნიშვნელოვნად განსხვავდება სიჩქარითა და სიმაღლეების აწევით, ისევე როგორც წონით, რომლის ტარებაც შეუძლიათ. Morgan Stanley-ის ანალიტიკოსები ამბობენ, რომ ამ თვითმფრინავების ოპერატორებისთვის მთავარი გამოწვევა მკაცრად კონტროლირებადი საჰაერო სივრცის შეზღუდვებია, განსაკუთრებით ქალაქებში და მის გარშემო.
შანხაიში დაფუძნებულმა AutoFlight-მა მიიღო ფრენისუნარიანობის სერთიფიკატი ჩინეთის სამოქალაქო ავიაციის ადმინისტრაციისგან (CAAC) თავისი უპილოტო საფრენი აპარატისთვის CarryAll. ეს არის მსოფლიოში პირველი eVTOL, რომელიც იწონის 1 ტონაზე მეტს, რომელმაც გაიარა მარეგულირებელის შემოწმება.
AutoFlight-ის ვიცე-პრეზიდენტმა კელენ ქსიმ აღნიშნა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ კომპანია ეძებს მსგავს ნებართვებს ევროპაში, CAAC საკმაოდ აქტიურია ახალი ინდუსტრიის მხარდასაჭერად. ”მათ გადაწყვეტილი აქვთ დააჩქარონ ამ ახალი ტექნოლოგიის რეალობად ქცევის პროცესი,” – თქვა მან.
AutoFlight-ს მხარს უჭერს გერმანელი ტექნიკური ინვესტორი Team Global და ამერიკული ფონდი TDK, ისევე როგორც ჩინური კომპანიები, აქვს სათაო ოფისი და ქარხანა კუნშანში (შანხაის დასავლეთ გარეუბანში) და წარმოებისა და ტესტირების ცენტრი ქვეყნის ჩრდილოეთით შანდონგში.