ევროპაში საჰაერო მგზავრობიდან გამონაბოლქვი ბოლო ერთი წლის განმავლობაში მკვეთრად გაიზარდა და თითქმის COVID-19-მდელ დონეს მიაღწია, ნათქვამია ახალ კვლევაში, რომელიც დაბინძურების სათანადო ფასწარმოქმნას მოითხოვს, იუწყება Euronews.
ტრანსპორტისა და გარემოს დაცვის (T&E) მონაცემებით, 2024 წელს ევროპის აეროპორტებიდან 8.4 მილიონი რეისი განხორციელდა, რამაც 187.6 მილიონი ტონა CO₂ (ნახშირორჟანგი) გამონაბოლქვი გამოიწვია. ეს 2019 წელს ფრენების საერთო რაოდენობის 96%-ს და გამონაბოლქვის 98%-ს შეადგენს.
მისივე თქმით, ევროკავშირის ნახშირბადის ბაზრების განხილვა შესაძლებლობას იძლევა, გამოსწორდეს მოქმედ კანონმდებლობაში არსებული ხარვეზი და უზრუნველყოფილი იყოს, რომ ავიაკომპანიები სრულად იყვნენ პასუხისმგებელნი საკუთარ დაბინძურებაზე.
გასულ წელს ევროპაში ავიაციის მიერ გამონაბოლქვის 40% მხოლოდ ათ ავიაკომპანიაზე მოდიოდა, რომელთაგან ძირითადი დამაბინძურებლები იყვნენ Ryanair (16.2 მილიონი ტონა CO2), Lufthansa (10 მილიონი ტონა CO2) და British Airways (8.9 მილიონი ტონა CO2). ეს მაჩვენებლები ასახავს ემისიებისზრდას 2023 წელთან შედარებით, შესაბამისად, 9%-ით, 6%-ით და 3%-ით. სიაში შემდეგია Air France, რომელმაც 8.2 მილიონი ტონა CO2 გამოყო, თუმცა ეს სინამდვილეში წინა წელთან შედარებით 1%-ით ნაკლებია. ტოპ 10-ის დანარჩენ ავიაკომპანიებს შორის არიან EasyJet, Emirates, KLM, Wizz Air, Iberia, რომელსაც წლიური გამონაბოლქვის ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი – 10%-ი აქვს, და United Airlines.
კვლევაში ასევე აღნიშნულია ევროპის ავიაციის ინდუსტრიაში დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების ყოფნის ზრდის ტენდენცია. ეს სიმართლეა ევროპის გარეთ ბაზრისთვისაც კი, რომელშიც, როგორც წესი, დომინირებენ ისეთი ფლაგმანური ავიაკომპანიები, როგორიცაა Lufthansa და Air France.