ევროკავშირის საავიაციო უსაფრთხოების სააგენტო (EASA) COVID-19-ის პანდემიით გამოწვეული შეფერხების შემდეგ, გაფრთხილებას იძლევა, რომ საჰაერო წნევის სენსორების მონიტორინგი გაძლიერდეს. ორი თვის განმავლობაში ფრენების აქტიური განახლების პერიოდში რეგულატორმა საავიაციო შემთხვევის მატება დააფიქსირა.
5 აგვისტოს დათარიღებულ ბიულეტენში, EASA აღნიშნავს, რომ საგანგაშო ტენდენციაა სიჩქარის და სიმაღლეების არასწორი წაკითხვის რაოდენობასთან დაკავშირებით, რაც გამოწვეულია საჰაერო წნევის სენსორების „დანაგვიანებით“. ზოგიერთ შემთხვევაში, ამან გამოიწვია ფრენის გაუქმება ან უკან გამგზავრება აეროპორტში.
სააგენტოს ცნობით, ამ ინციდენტების უმეტესი ნაწილი გამოწვეულია მილების და სტატიკური წნევის შემცლელების გაჭედვით, მათ შორის მწერების ბუდეებით. ზოგიერთ შემთხვევაში, უცხო სხეული აღმოჩნდა რამდენიმე სისტემაში, მიუხედავად იმისა, რომ თვითმფრინავი სათანადოდ იყო მომზადებული.
EASA მიუთითებს, რომ სიტუაციას ჯერ კიდევ არ მიაღწია კრიტიკული წერტილისთვის. სააგენტო მკაცრად მოუწოდებს აღნიშნულ საკითხზე მომუშავე ორგანიზაციებს, რომ მაქსიმალური ყურადღება გაამახვილონ საჰაერო ხომალდის ტექნიკურ უზრუნველყოფასა და რემონტზე
როგორც ცნობილია, პანდემიის გამო მთელ მსოფლიოში ათასობით თვითმფრინავი თვეების განმავლობაში გაჩერებული იყო. EASA შეშფოთებულია, რომ თვითმფრინავების ტექნიკური პერსონალი შესაძლოა მიიჩნევს, რომ სენსორების გადაკეტვა შეუძლებელია, თუ ისინი ავარიის დროს დაფარულია საფარით.