მხოლოდ 2024 წლის აგვისტოში აეროპორტის მახლობლად მცხოვრებმა დუბლინის მცხოვრებმა ხმაურთან დაკავშირებით 7,535 საჩივარი შეიტანა – დღეში საშუალოდ 243. საერთო ჯამში, ივლისიდან სექტემბრამდე მისგან 18 000-ზე მეტი საჩივარი იქნა მიღებული.
დუბლინის აეროპორტში ხმაურთან დაკავშირებული საჩივრების საერთო რაოდენობა ბოლო ერთი წლის განმავლობაში გაორმაგდა და თითქმის 71 000-ს მიაღწია. ხელისუფლების ცნობით, მათგან დაახლოებით 90 პროცენტი ე.წ. „სერიული საჩივრების“ ავტორებისგან იყო – იმ ადამიანებისგან, რომლებიც რეგულარულად აყენებენ მსგავს საჩივრებს.
საჩივრების ზრდა ნაწილობრივ ჩრდილოეთის ასაფრენ ბილიკს უკავშირდება, რომლის მშენებლობაც 330 მილიონი ევრო დაჯდა. ის ექსპლუატაციაში 2023 წელს შევიდა და, აეროპორტის საზოგადოებასთან ურთიერთობის მენეჯერის, გრეჰემ მაკქუინის თქმით, მიმდებარე ტერიტორიების მაცხოვრებლები ჯერ არ არიან შეჩვეულები ხმაურის ახალ წყაროს.
ზოლი შეზღუდული საათების განმავლობაში – დილის 7 საათიდან 11 საათამდე – უნდა იქნას გამოყენებული, თუმცა, როგორც ჩანს, ეს მოთხოვნა ყოველთვის არ სრულდება. აეროპორტის მონაცემების მიხედვით, 2024 წელს, ყველა გაფრენის 65% ამ ასაფრენი ბილიკიდან განხორციელდა.
თუმცა, ჩრდილოეთის ასაფრენი ბილიკის გამოყენება ხელს უწყობს ხმაურის დონის შემცირებას დუბლინის მჭიდროდ დასახლებულ რაიონებში, რადგან თვითმფრინავები ამ ტერიტორიებს გვერდს უვლიან.
ადგილობრივი მაცხოვრებლები ხელისუფლებას მოუწოდებენ, ქვეყანაში საჰაერო მიმოსვლა დაბალანსებული გზით განავითარონ, მათ შორის რეგიონული აეროპორტების – შენონის, კორკისა და ნოკის – უფრო აქტიური გამოყენებით.
მთავარი აეროპორტები დუბლინის მცხოვრებმა აეროპორტში ხმაურთან დაკავშირებით ერთ თვეში 7,535 საჩივარი შეიტანეს












