გერმანიის ბუნდესტაგის (გერმანიის პარლამენტის) დეპუტატმა მემარცხენე პარტიიდან გეზინე ლოტშმა, გერმანიის საგარეო საქმეთა მინისტრის ანალენა ბერბოკის Airbus A340-ის დაზიანების შემდეგ, გერმანიის მთავრობას მოუწოდა სამთავრობო ვიზიტებისას რეგულარული რეისებით ისარგებლონ.

„ჩემი გამოცდილება აჩვენებს, რომ არის საკმარისი საიმედო ავიაკომპანიები, რომელთა დაჯავშნაც ფედერალურ მთავრობას შეუძლია“, განუცხადა ლოტშმა ჟურნალ Der Spiegel-ს. “დროა გერმანიის მთავრობამ შეცვალოს თამაშის წესები, როდესაც საქმე ეხება საკუთარ გადაჭარბებულ მოთხოვნებს. მათ არ შეუძლიათ ერთის თქმა და მეორეს გაკეთება”, – თქვა მან.

საჰაერო ტრანსპორტის დაგეგმვისა და ორგანიზების ორგანო (საჰაერო ძალების გენერალური საქმეთა დირექტორატი), მისი აზრით, ძვირადღირებული, არასანდო და ეკოლოგიურად საზიანოა.

აბუ დაბის ინციდენტამდეც კი, რამაც გამოიწვია ბურბოკის ავსტრალიაში მოგზაურობის გაუქმება, ბუნდესტაგში მემარცხენე პარტიის ფრაქცია საჰაერო მოგზაურობის დაგეგმვასა და ორგანიზაციას აკრიტიკებდა. ასე რომ, 2023 წლის გაზაფხულზე, ფრაქციის მოთხოვნამ თავდაცვის სამინისტროს მიმართ აჩვენა, რომ 2021 წელს გერმანიის საჰაერო ძალების თვითმფრინავები საშუალოდ მოიხმარდნენ 33 ლიტრ ნავთს თითო მგზავრზე 100 კილომეტრზე. 2022 წელს ეს მაჩვენებელი 23 ლიტრი იყო. საავიაციო ინდუსტრიის მიხედვით, კერძო ავიაკომპანიებს საშუალოდ მხოლოდ 3.6 ლიტრი სჭირდებათ.

მანამდე DPA სააგენტო იტყობინებოდა, რომ ბურბოკი იძულებული გახდა შეეწყვიტა ფრენა ავსტრალიაში სამთავრობო თვითმფრინავის დაზიანების გამო და შუალედური დაშვება აბუ დაბიში განახორციელა. იქ სამთავრობო თვითმფრინავმა საწვავი შეავსო და ავსტრალიის მიმართულებით აფრინდა, მაგრამ სამი წუთის შემდეგ ეკიპაჟმა პრობლემა შენიშნა. ხომალდის მეთაურმა შენიშნა, რომ იყო პრობლემები ფარებთან დაკავშირებით.. ხომალდის ეკიპაჟმა ისევ აბუ დაბიში დაბრუნება გადაწყვიტა. უსაფრთხო დაშვებისთვის საჭირო იყო ჰაერში 80 ტონა ნავთის მოშორება, ვინაიდან ლაინერი საწვავის შევსების შემდეგ იწონიდა 271 ტონას, ხოლო დაშვებისას ნებადართული იყო 190 ტონა.

ბურბოკის მეორე მცდელობა აბუ დაბიდან გაფრენის შესახებ ასევე ჩაიშალა. აფრენიდან 15 წუთის შემდეგ, ადგილობრივი დროით 01:00 საათზე Airbus A340-მა კურსიდან გადაუხვია და უკან აბუ დაბისკენ დაბრუნდა.

ხომალდის მეთაურმა აღნიშნა, რომ მსგავსი არაფერი “არასდროს მომხდარა”. გერმანიის სამთავრობო საჰაერო ფლოტი შედგება ხუთი Airbus A310, ორი Airbus A340, ერთი Airbus A321, ოთხი Bombardier Global 5000 და სამი Cougar AS-532 ვერტმფრენი.