2023 წელს მსოფლიოს ავიაკომპანიების მიერ გადაზიდული ბარგის საფასურმა დაახლოებით 33,3 მილიარდი დოლარი შეადგინა, რაც 15%-ით მეტია 2022 წლის მონაცემებთან შედარებით და ეს არის პირველი შემთხვევა, როდესაც პანდემიის შემდეგ 30 მილიარდი დოლარის ზღვარი გადალახული, – ნათქვამია საკონსულტაციო კომპანია IdeaWorks-ის მოხსენებაში, რომელიც დაფუძნებულია 120-ზე მეტი ძირითადი გადამზიდავის მონაცემებზე.
გადასახადი ძირითადად ირიცხებოდა ბარგის შემოწმებაზე, ასევე მძიმე ჩანთებისა და დიდი ხელბარგის ტარებისთვის.
როგორც ექსპერტები აღნიშნავენ, ჯერ კიდევ 2019 წელს ბარგის ტრანსპორტირებიდან მიღებული შემოსავალი ავიაკომპანიის მთლიანი შემოსავლის 3,7%-ს შეადგენდა, გასულ წელს კი 4,1%-ს. ამავდროულად, მთელ მსოფლიოში გადამზიდავების მთლიანმა დამატებითმა შემოსავალმა (მომსახურების მოგება, როგორიცაა ადგილის არჩევა ან საკვების ყიდვა) 117,9 მილიარდ დოლარს მიაღწია.
ანალიტიკოსების პროგნოზით, ავიაკომპანიებს წელს კიდევ უფრო მეტი შემოსავლის მიღება შეუძლიათ, რადგან ზოგიერთმა გადამზიდველმა გაზარდა ბარგის გადასახადი ბოლო რამდენიმე თვის განმავლობაში. ამრიგად, American Airlines-მა უკვე გამოაცხადა ტარიფების ზრდა პირველად 2018 წლის შემდეგ. მისი მგზავრები ახლა იძულებულნი არიან გადაიხადონ მინიმუმ 35 დოლარი შიდა ფრენებზე ჩანთების შესამოწმებლად, რაც 5 დოლარით მეტია, ვიდრე ადრე.
ხოლო JetBlue-მ აჩვენა ბარგის ტარიფის ყველაზე მაღალი ზრდა – $10.