რამდენიმე მსხვილი ავიაკომპანია, მათ შორის Lufthansa, Qatar Airways-ი და Silver Airways-ი, იძულებულნი არიან შეამცირონ ფრენები თვითმფრინავის ნაწილების დეფიციტის გამო. The Wall Street Journal-ის ცნობით, გადამზიდავებმა თავიანთ მომწოდებლებს ნაწილების წარმოების გაზრდა უკვე სთხოვეს.

ამრიგად, სირთულეები წარმოიშვა გერმანულ ავიაკომპანია Lufthansa-სთან, რომელიც ყიდულობს პანელებს სალონებისთვის სხვა ქვეყნებში ყიდულობს. Qatar Airways-მა გადაწყვიტა შეამციროს თვითმფრინავების გამოყენების საათები, რათა შეამციროს ძრავების მომსახურების ღირებულება და ასევე ინახავს Airbus A380 Superjumbo-ს რეზერვში იმ შემთხვევაში, თუ კომპანიის ლაინერებს კომპონენტების ნაკლებობის გამო ფრენების შეჩერება მოუწევთ.

გამოცემა წერს, რომ სათადარიგო ნაწილების მიწოდების შეფერხებამ შეიძლება გამოიწვიოს მგზავრობის კოლაფსი, რომელიც უკვე დგას აეროპორტებში პერსონალის – პილოტებისა და მტვირთავების, დეფიციტის პრობლემის წინაშე. ბევრი ავიაკომპანია მიმდინარე ზაფხულში იძულებული გახდა გადაედო ან გაეუქმებინა ფრენების ნაწილი.

თვითმფრინავების ნაწილების მწარმოებლები იბრძვიან წარმოების გასაძლიერებლად, მიუხედავად ამისა CFM International-ი დაახლოებით ორი თვით ჩამორჩება ახალი ძრავების მიწოდების გრაფიკს.

ძრავების მწარმოებელი Rolls-Royce ასევე იბრძვის და მუშაობს მომხმარებლებთან გადაწყვეტილებების მოსაძებნად. მისი უახლოესი კონკურენტი Pratt & Whitney გეგმავს გაზარდოს ძრავის მიწოდება მიმდინარე წლის ბოლომდე.

ცოტა ხნის წინ ასევე ცნობილი გახდა, რომ Airbus-სა და Boeing-ს, რუსეთის წინააღმდეგ სანქციების გამო, უჭირთ თვითმფრინავების “კრიტიკული” ნაწილების წარმოება.