Airbus-ი A321XLR თვითმფრინავის ექსპლუატაციაში გაშვებას, სავარაუდოდ, 2024 წლამდე გადადებს. ევროკავშირის საავიაციო უსაფრთხოების სააგენტო ამჟამად აწარმოებს მოლაპარაკებებს Airbus-თან ქვედა ფიუზელაჟის დიზაინში შეტანილი ცვლილებების შესახებ, რადგან მან შეიძლება გამოიწვიოს ხანძრის პოტენციური საფრთხე.
ევროპული თვითმფრინავების მწარმოებელს შესაძლოა ასევე დასჭირდეს A321XLR-ის ქვედა ფიუზელაჟის ფენების შეცვლა. ამ სამუშაოებს კი შესაძლოა ექვსიდან ცხრა თვე დასჭირდეს.
2021 წლის მაისში, ევროპულმა მარეგულირებელმა Boeing-გან შეტყობინება მიიღო, რომელიც ამტკიცებდა, რომ Airbus A321XLR-ის ინტეგრალურად განთავსებული საწვავის ავზები ხანძრის საშიშროებას წარმოადგენდა.
“საწვავის ავზები, რომლებიც ჩაშენებულია საჰაერო ხომალდის სტრუქტურაში, თავისებურად იძლევა ნაკლებ ზედმეტობას, ვიდრე სტრუქტურულად ცალკე საწვავის ავზები. ასეთი ინტეგრირებული საწვავის ავზის მდებარეობა მთავარი სადესანტო მექანიზმის უკან წარმოადგენს საფრთხის ყველაზე ფართო სპექტრს, რომელიც გასათვალისწინებელია“, – მიიჩნევენ Boeing-ში.
მიუხედავად იმისა, რომ ბევრ კომერციულ თვითმფრინავს, მათ შორის Boeing-ის მიერ წარმოებულს, აქვს ცენტრალურად განთავსებული საწვავის ავზები, რომლებიც განლაგებულია ფრთებს შორის, Airbus A321XLR, რომელიც შექმნილია როგორც ყველაზე შორი მანძილის ერთსაფეხურიანი თვითმფრინავი, აქვს ორი დამატებითი ავზი სატვირთო განყოფილებაში.
ცნობილია, რომ Airbus A321XLR არის A321LR-ის ვარიანტი, რომელიც მოდიფიცირებულია კიდევ უფრო დიდი დიაპაზონისთვის. Airbus-ის თანახმად, ახალი თვითმფრინავი შეძლებს 4700 საზღვაო მილის (8700 კილომეტრზე მეტი) დაფარვას A321LR-ის 4000 საზღვაო მილის (7400 კილომეტრის) წინააღმდეგ. თვითმფრინავი გათვლილია მაქსიმუმ 244 მგზავრზე.