ჟენევის აეროპორტი ციფრულ ტრანსფორმაციას აძლიერებს, რათა მგზავრობა უფრო გამარტივდეს, ხოლო ოპერაციები – ჭკვიანი. ეს ნაბიჯი გადაიდგა იმ ფონზე, როდესაც პროგნოზები ვარაუდობს, რომ 2030 წლისთვის აეროპორტს 20 მილიონი მგზავრი მოემსახურება.
აეროპორტმა დანერგა თანამედროვე აეროპორტის ოპერაციების სისტემა (AOS), რომელიც კომპანია SITA-მ შეიმუშავა. სისტემა შექმნილია მზარდი მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად და მთელი ოპერაციული პროცესის ეფექტურობის გასაუმჯობესებლად.ეს ტრანსფორმაცია ჟენევას საშუალო ზომის ევროპული აეროპორტების მოდელად აქცევს, რომლებიც ზრდისა და მდგრადობის ორმაგ გამოწვევას უმკლავდებიან.
- მართვის სფეროები: ახალი სისტემა მოიცავს ყველაფერს, თვითმფრინავების მოძრაობისადა სადგომების მართვიდან დაწყებული, რეგისტრაციის დახლების, ჩასხდომის კარიბჭეების (გეითების) და ბარგის კონვეიერების დაგეგმვით დამთავრებული. ის ასევე უზრუნველყოფს ფრენის ინფორმაციის რეალურ დროში გაზიარებას ეკრანებსა და მობილურ აპლიკაციებში.
მგზავრებმა უკვე იგრძნეს თვითმომსახურების ბარგის ჩაბარების (self-service bag drop)სისტემის სარგებელი, რომელიც 2023 წლის ბოლოს დაინერგა და ახლა გაუმჯობესებული ფუნქციებით უფრო სწრაფი და ინტუიციური გახდა.
- შედეგი: მას შემდეგ, რაც ყველა დახლი ხელმისაწვდომი გახდა თვითმომსახურებისთვის, რიგები მნიშვნელოვნად შემცირდა, რის გამოც მგზავრთა კმაყოფილება 70%-ით გაიზარდა.
კულისებს მიღმა, SITA-ს AOS აერთიანებს აეროპორტის მართვის სისტემას, რესურსების განაწილების ხელსაწყოებსა და ინფორმაციის ჩვენების სისტემას ერთიან პლატფორმაში. ეს ანიჭებს ავიაკომპანიებს, მიწისზედა მომსახურეებსა და აეროპორტის გუნდებს ოპერაციების რეალურ დროში ხედვის საშუალებას.
ჟილ რუფენახტის, ჟენევის აეროპორტის აღმასრულებელი დირექტორის, თქმით, ტერმინალის ინფრასტრუქტურაში ინვესტიცია ემსახურება როგორც დღევანდელ ციფრულ მოთხოვნებს, ასევე მომავალში მგზავრების მდგრად განთავსებას.
- მომავალი ნაბიჯები: პროექტი ქმნის საფუძველს აეროპორტის ოპერაციების გეგმის (AOP)შესამუშავებლად, რაც კიდევ უფრო მჭიდრო თანამშრომლობას მოიტანს აეროპორტის ყველა დაინტერესებულ მხარეს შორის. ეს ნაბიჯი SITA-სა და ჟენევის აეროპორტს შორის 20-წლიანი თანამშრომლობის შემდეგი ეტაპია.












