ავიაკომპანია Wizz Air-ი იტალიის ანტიმონოპოლიურმა ორგანომ ნახევარი მილიონი ევროთი დააჯარიმა. უწყებამ დაადგინა, რომ დაბალბიუჯეტურმა გადამზიდველმა მომხმარებლის შეცდომაში შეყვანის გზით მოახდინა ერთ-ერთი წლიური სააბონენტო სერვისის რეკლამირება, იუწყება IPN.

აბონემენტი, რომელიც გასაყიდად 599 ევროდ (აქციის პერიოდში 499 ევროდ) იყო გამოტანილი, Wizz Air-ის საერთაშორისო რეისებზე შეუზღუდავ წვდომას ჰპირდებოდა. თუმცა, იტალიის ხელისუფლებამ შეთავაზების წარდგენის მეთოდი შეცდომაში შემყვანად მიიჩნია.

კომპანიამ ვერ უზრუნველყო მომსახურების გამოყენებისთვის საჭირო ინფორმაციის სრულყოფილად მიწოდება, მათ შორის:

  • დაჯავშნის ზუსტი ვადები;

  • თითოეულ რეისზე აბონენტებისთვის ხელმისაწვდომი ადგილების შეზღუდული რაოდენობა;

  • სხვა შემზღუდავი პირობები.

იტალიის ორგანომ ასევე დაადგინა, რომ მომხმარებლებისთვის მიწოდებული წინასახელშეკრულებო ინფორმაცია იყო არასრული და ბუნდოვანი, რაც ეწინააღმდეგება კეთილსინდისიერი კომერციული პრაქტიკის შესახებ კანონმდებლობას.

უფრო მეტიც, ხელშეკრულების თავდაპირველი ვერსიის ზოგიერთი დებულება უსამართლოდ იქნა მიჩნეული. კერძოდ, ის დებულებები, რომლებიც ავიაკომპანიას აძლევდა საშუალებას, ცალმხრივად შეეცვალა აბონემენტის პირობები ან სრულად შეეჩერებინა მომსახურება დასაბუთებული მიზეზის გარეშე და მომხმარებლისთვის ადეკვატური დაცვის მიწოდების გარეშე.

რომის ხელისუფლების ანგარიშში ასევე ნათქვამია, რომ აბონემენტის ფარგლებში დადგენილი წესები მომხმარებლებისთვის ართულებდა თანაზომიერი ანაზღაურების მიღებას და ზღუდავდა უარის თქმის უფლებას მომსახურების შეჩერების ან შეწყვეტის შემთხვევაში. ხელისუფლებამ ხაზგასმით აღნიშნა, რომ ეს დებულებები შექმნიდა მნიშვნელოვან დისბალანსს მომხმარებლისა და ავიაკომპანიის უფლებებს შორის.