ევროპის აეროპორტების ასოციაციის ACI Europe-ის უახლესი ანგარიშის მიხედვით, 2023 წლის პირველ ნახევარში მგზავრთნაკადი გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 28,3%-ით გაიზარდა. ამავდროულად, საერთაშორისო ტრაფიკი ორჯერ უფრო სწრაფად გაიზარდა, ვიდრე შიდა ტრაფიკი: +32.2% +16.6%-თან შედარებით.

თუმცა, ანალიტიკოსები აღნიშნავენ, რომ ზრდის ტემპი შენელდა: პირველ კვარტალი არსებული +49%-დან მეორე კვარტალში არსებულ +16,3%-მდე, ხოლო მგზავრთნაკადი წლის პირველ ნახევარში 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით კვლავ დაბალია – 7,7-ით. %.

ACI Europe-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა ოლივიე იანკოვეკმა აღნიშნა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ მგზავრთნაკადი „სრულფასოვნად აღდგენასთან არის მიახლოებული“, მოცულობები ევროპის აეროპორტების ნახევარზე მეტში პანდემიამდელი დონის ქვემოთ რჩება და დასძინა, რომ „2023 წელი არ არის 2019 წელი“.

”ეს დიდწილად განპირობებულია იმით, რომ აღდგენას უფრო სტრუქტურული შეიძლება ვუწოდოთ”, – განმარტა ექსპერტმა. — ასე რომ, შეინიშნება ულტრა დაბალბიუჯეტიანი გადამზიდავების შთამბეჭდავი, მაგრამ შერჩევითი განვითარება და სრული სერვისის ავიახაზების რაოდენობის შედარებით შემცირება, ასევე შიდა ტურისტების გადასვლა ტრანსპორტის სხვა რეჟიმებზე. წლის დასაწყისიდან მოთხოვნა საოცრად მდგრადი იყო მუდმივი ინფლაციური ზეწოლისა და ავიაბილეთების ფასების რეკორდული ზრდის პირობებში. მაგრამ ზაფხულის პიკ თვეებში ვითარების შეფასებისას ჩვენ ვხედავთ მნიშვნელოვან დაღმავალ რისკებს და დიდ გაურკვევლობას. არსებობს ევროზონისა და დიდი ბრიტანეთის მაკროეკონომიკური მაჩვენებლების გაუარესების პერსპექტივა, დისკრეციული ხარჯები, სავარაუდოდ შემცირდება და პანდემიური დანაზოგები, სავარაუდოდ, ამოიწურება”.

ივნისში საჰაერო ტრანსპორტის საერთაშორისო ასოციაციამ (IATA) გამოაქვეყნა შესწორებული პროგნოზი, რომელშიც ნათქვამია, რომ 2023 წელს 4,35 მილიარდი ადამიანი იმოგზაურებს საჰაერო გზით. 2019 წელს კი ეს მაჩვენებელი იყო 4,54 მილიარდი.