Lufthansa Group-მა გამოაცხადა OPS Sustainability საწვავის ეფექტურობის პროგრამის გაფართოების შესახებ. მისი მიზანია, ჯგუფის ყველა ავიაკომპანიაში ოპერაციული ეფექტურობის გაზრდის გზით, ფრენები უფრო მდგრადი გახადოს.
პროგრამის გაშვების დღიდან, 2022 წლიდან, Lufthansa Group-მა 90-ზე მეტი ღონისძიების განხორციელებით დაზოგა დაახლოებით 54,000 ტონა საწვავი, რითაც თავიდან აიცილა დაახლოებით 170,000 ტონა $\text{CO}_2$ ემისია. ეს რიცხვი ეკვივალენტურია მიუნხენსა და ნიუ-იორკს შორის Airbus A350-900-ით განხორციელებული 640 ორმხრივი ფრენის ემისიებისა.
ჯგუფის მიზანია, 2028 წლის ბოლომდე, ყოველწლიურად დამატებით შეამციროს დაახლოებით 50,000 ტონა $\text{CO}_2$ ემისია, რაც წელიწადში 15,200 ტონაზე მეტი საწვავის დაზოგვის ტოლფასია. ეს მიიღწევა ძირითადად ახალი ციფრული ინსტრუმენტებისა და მონაცემებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღების მოდელების გამოყენებით.
გრაცია ვიტადინიმ (Grazia Vittadini), Lufthansa Group-ის ტექნოლოგიების მთავარმა ოფიცერმა, განაცხადა, რომ მდგრადობა ინტეგრირებულია იქ, სადაც მას ყველაზე სწრაფი და მნიშვნელოვანი გავლენა აქვს: „ავიაკომპანიების ყოველდღიურ ოპერაციებში, რეალური ეფექტურობის მოგებით და გაზომვადი გარემოსდაცვითი სარგებლით.“
ახალი ზომები მოიცავს:
ციფრული აპლიკაციები – საწვავის საჭირო რაოდენობის უფრო ზუსტი გათვლა ყოველი ფრენისთვის.
ოპტიმიზაცია – მარშრუტების დაგეგმვის, აფრენის, დაფრენისა და ტაქსის პროცედურების ოპტიმიზაცია.
რესურსების მართვა – წყლის დატვირთვის რეგულირება მოთხოვნის შესაბამისად (რაც თვითმფრინავის წონას ამცირებს).
ტრენინგი – მდგრადობის სისტემატური ინტეგრაცია ეკიპაჟისა და სახმელეთო გუნდების მომზადებაში.
პროგრამა ასევე მოიცავს ინოვაციებს, როგორიცაა AeroSHARK ტექნოლოგია. ეს საფარი, რომელიც Lufthansa Technik-მა BASF-თან პარტნიორობით შეიმუშავა, უკვე გამოიყენება ჯგუფის 20-ზე მეტ თვითმფრინავზე. AeroSHARK-ის საფარი ამცირებს აეროდინამიკურ წევას და საშუალებას იძლევა, ყოველ ფრენაზე დაახლოებით 1%-ით შემცირდეს საწვავის მოხმარება და $\text{CO}_2$ ემისია.
ოპერაციული ეფექტურობა Lufthansa Group-ის ხუთი სტრატეგიული სვეტიდან ერთ-ერთია, რომელიც მდგრადი ავიაციის ხელშეწყობას ემსახურება. სხვა სვეტებია: ფლოტის განახლება, მდგრადი საავიაციო საწვავის (SAF) გამოყენება, ინტერმოდალურობა და კლიმატური კვლევების მხარდაჭერა.












