Turkish Airlines-მა განაცხადა, რომ დადო კომპენსაციის შეთანხმება International Aero Engines-თან (IAE) ავიაკომპანიის A320neo და A321neo თვითმფრინავებზე დაყენებულ Pratt & Whitney PW1100G-JM ძრავებთან დაკავშირებული პრობლემების გადასაჭრელად.

რამდენიმე თვის განმავლობაში ავიაკომპანიას ძრავის პრობლემების გამო სერიოზული ოპერაციული სირთულეები ექმნება, რამაც თვითმფრინავების მიწაზე დასმა და ფრენის შეფერხება გამოიწვია. შეთანხმების დეტალები კონფიდენციალური რჩება, მაგრამ ის მიზნად ისახავს ამ საკითხების ოპერატიული ზემოქმედების შერბილებას.

მსგავსი ხელშეკრულება ადრე ამერიკულმა ავიაკომპანია Spirit Airlines-მა გააფორმა. ეს ხაზს უსვამს ტენდენციას ავიაკომპანიების ინდუსტრიაში: ავიაკომპანიები სულ უფრო მეტად ითხოვენ კომპენსაციას გაუმართავი აღჭურვილობით გამოწვეული პრობლემებისთვის.

თურქეთის საჯარო გამჟღავნების პლატფორმაზე (KAP) ოფიციალური განცხადების თანახმად, შეთანხმება Turkish Airlines-ის დირექტორთა საბჭოს გადაწყვეტილების შემდეგ იქნა მიღწეული. იგი მოიცავს ძრავების შეძენისა და ტექნიკური მომსახურების პირობების გადახედვას, მიყენებული ზიანის ანაზღაურებას.

კომპენსაცია ასევე შეიძლება მოიცავდეს ფინანსურ ანაზღაურებას დამატებითი ტექნიკური სამუშაოებისთვის და გაუქმებული ფრენებისთვის, ასევე ძრავის გახანგრძლივებულ გარანტიებს და შემცირებულ სამომავლო ტექნიკურ ხარჯებს, აცხადებენ ანალიტიკოსები.

აღსანიშნავია, რომ ძრავის პრობლემებმა მნიშვნელოვნად იმოქმედა Turkish Airlines-ის ოპერაციებზე. 2024 წლის მაისის მდგომარეობით, დაახლოებით 20-25 თვითმფრინავი ამოღებულ იქნა ექსპლუატაციიდან. Turkish Airlines-ის გენერალური დირექტორის მოადგილის მურატ შეკერის თქმით, წლის ბოლომდე ეს რიცხვი შეიძლება გაიზარდოს 40-45 თვითმფრინავამდე და ამ დონეზე დარჩეს 2024 წლის ბოლომდე და ნაწილობრივ გადავიდეს 2025 წელსაც.