მიუხედავად იმისა, რომ ავიაციის ინდუსტრია ოთხძრავიანი თვითმფრინავებიდან საწვავის მხრივ უფრო ეფექტურ, ორძრავიან მოდელებზე გადადის, გერმანული ავიაკომპანია Lufthansa მსოფლიოში ყველაზე სწრაფი კომერციული ლაინერის ყველაზე დიდი ოპერატორია.
საუბარია ლეგენდარული Boeing 747-ის უკანასკნელ და ყველაზე დახვეწილ ვარიანტზე, 747-8 Intercontinental (747-8I)-ზე. Lufthansa ამ მოდელის 19 ერთეულს ფლობს.
Boeing 747-8I-ის საკრუიზო სიჩქარე საათში 1,061 კილომეტრს (მახი 0.86) აღწევს, რაც ოდნავ, მაგრამ მაინც აღემატება მის მთავარ კონკურენტს – Airbus A380-ს, რომელიც, როგორც წესი, მახი 0.85 სიჩქარით დაფრინავს.
სიჩქარის საიდუმლო: 747-ის მაღალი საკრუიზო სიჩქარე შესაძლებელი გახდა მისი მძლავრი მაღალი შემოვლითი (high-bypass) ტურბოფენის ძრავებით და აეროდინამიკურად გაუმჯობესებული, დახრილი ფრთებით, რომლებიც მაღალ სუბსონიკურ სიჩქარეზე დაბალ წევას უზრუნველყოფს.
ტექნიკური მახასიათებლები: 747-8I-ს შეუძლია 410 მგზავრის გადაყვანა, ხოლო მისი ფრენის სიშორე 13,650 კილომეტრს შეადგენს.
Lufthansa 1970 წელს გახდა პირველი ევროპული ავიაკომპანია, რომელმაც სამგზავრო Boeing 747 დაიწყო ექსპლუატაციაში, ხოლო 2012 წელს პირველი მომხმარებელი იყო, რომელმაც 747-8 Intercontinental მიიღო.
მიუხედავად იმისა, რომ ავიაციის ინდუსტრია ეკონომიურობის გამო Boeing 777X-ზე და Airbus A350-ზე ამახვილებს ყურადღებას, Lufthansa კვლავ იყენებს ამ გიგანტურ თვითმფრინავებს თავის ყველაზე პრესტიჟულ გრძელ მარშრუტებზე, რითაც ინარჩუნებს „ცის დედოფლის“ სტატუსს გლობალურ მასშტაბით.
მიუხედავად იმისა, რომ თანამედროვე თვითმფრინავები, როგორც წესი, საწვავის ეკონომიურობის გამო ოდნავ ნელა დაფრინავენ, მაღალი სიჩქარე სარგებელს აძლევს როგორც ავიაკომპანიებს, ასევე მგზავრებს.












