თურქეთის პირველი საავიაციო ქარხანა TOMTAŞ, რომელიც თვითმფრინავებისა და ვერტმფრენების ნაწილების აწარმოებს მუშაობას განაახლებს.
Anadolu-ს ცნობით, ქარხნის მუშაობის აღდგენისთვის 205 მილიონი ლირის ინვესტიცია განხორციელდა.
ქარხანა აშენდა მელიქგაზის რაიონში და ის კიდევ ერთი წვლილია თურქეთის თავდაცვისა და საავიაციო ინდუსტრიის განვითარებაში.
საწარმო არის ASFAT-ის, Erciyes Teknopark-ის, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii-ისა და TOMTAŞ-ის ერთობლივი პროექტი. კერძოდ, ქარხანა გეგმავს ფიუზელაჟების, ფრთების, კარების, მართვის პანელების და თვითმფრინავის სხვა ნაწილების, ასევე ვერტმფრენის პროპელერების და ძრავის ნაწილების წარმოებას.
ზოგადად, ქარხნის მუშაობის აღდგენისთვის დაახლოებით 205 მილიონი ლირა ჩაიდო. საწარმო ყოველწლიურად დაახლოებით 420 კგ პროდუქციის წარმოებას შეძლებს.
პროექტი შეფასებულია, როგორც რეგიონული მნიშვნელობის ინვესტიცია, ამ კუთხით მთავრობა არაერთ შეღავათს აწესებს, მათ შორის საბაჟო გადასახადისგან გათავისუფლება, სესხებზე დაბალი პროცენტი, დღგ-დან გათავისუფლება, გადასახადების 80 პროცენტით შემცირება და სხვა.
OMTAŞ ქარხანაში პირველ ეტაპზე 50 ადამიანი იმუშავებს.
TOMTAŞ ქარხანა პირველად ოფიციალური 1916 წელს გაიხსნა. საწარმოს ტექნიკისა და პერსონალის ნაწილი გერმანიიდან შემოვიდა. ქარხანამ განახორციელა გერმანული კომპანია Junkers-ის ზოგიერთი თვითმფრინავის ნაწილების წარმოება.
თუმცა კომპანიის თურქ და გერმანელ თანამშრომლებს შორის უთანხმოების, ასევე Junkers-ის წარმომადგენლების მიერ სახელშეკრულებო ვალდებულებების შეუსრულებლობის გამო, საწარმოს საქმიანობა 1928 წელს შეწყდა.
Junkers-ის წილი თურქეთის საავიაციო საზოგადოებას გადაეცა. 1931 წელს TOMTAŞ-მა განაახლა მუშაობა Kayseri Aircraft Factory-ის სახელით. თუმცა, მოგვიანებით საწარმო გადაკეთდა კეისერის საჰაერო ტრანსპორტის ტექნიკური ცენტრის სარდლად.