ათწლეულების განმავლობაში, Boeing 747 იყო ცის უდავო დედოფალი, რომელიც მსოფლიოს თავისი ოთხი მასიური ძრავითა და ორსართულიანი დიზაინით აკავშირებდა. Pan Am-მა, British Airways-მა და United-მა გლობალური ქსელები სწორედ ამ თვითმფრინავის გარშემო ააგეს, ხოლო მისმა ზომამ შორ მანძილზე ფრენა მასებისთვის ხელმისაწვდომი გახადა. თუმცა, 2025 წლისთვის, ეს გიგანტური ლაინერი უფრო ნოსტალგიაა, ვიდრე აუცილებლობა — თანამედროვე ორძრავიანი თვითმფრინავები, როგორებიცაა Boeing 787 და Airbus A350, იგივე მარშრუტებს გაცილებით დაბალი დანახარჯებით ასრულებენ.

747-ის პრობლემა მარტივია: ის ძალიან ბევრ საწვავს წვავს, ძალიან დიდ ტექნიკურ მომსახურებას საჭიროებს და ზედმეტად დიდია დღევანდელი წერტილოვანი (point-to-point) მარშრუტებისთვის.

ETOPS რეგულაციებმა (რომელიც ოკეანეზე ორძრავიანი თვითმფრინავების ფრენის დროს უსაფრთხოებას არეგულირებს) ოთხი ძრავის საჭიროება გააქრო.

გადატვირთული აეროპორტები კი ბოლო ადგილებია, სადაც გიგანტური თვითმფრინავის გამოყენებას ჯერ კიდევ აქვს აზრი. მიუხედავად ამისა, ავიაკომპანიების უმეტესობას ეფექტური ორძრავიანი ლაინერები ურჩევნია, რომელთა ოპერირებაც ფრენაზე 20-30%-ით იაფია.

მგზავრების გადასაყვანად 747-8 მოდელს მხოლოდ რამდენიმე ავიაკომპანია იყენებს, მათ შორის: Lufthansa, Korean Air და Air China.

თუმცა, სატვირთო ვერსიები კვლავაც ინარჩუნებს ბიზნესში ისეთ სატვირთო გიგანტებს, როგორებიცაა Cargolux და Atlas Air.

მემკვიდრეობა ლეგენდარულია, მაგრამ თანამედროვე ავიაციის მკაცრი მათემატიკით, დედოფალი ტახტიდან ჩამოაგდეს უფრო მოქნილმა, მშვიდმა და ეკოლოგიურად სუფთა კონკურენტებმა.