ტაილანდის უმსხვილესი აეროპორტების ოპერატორმა Airports of Thailand (AOT) მიაღწია შეთანხმებას King Power Duty Free-სთან კონცესიის ხელშეკრულების პირობების შეცვლის თაობაზე, რითაც თავიდან აიცილა ხელშეკრულების შეწყვეტა, რაც ქვეყნის ძირითად აეროპორტებში ოპერაციებს მნიშვნელოვან ზიანს მიაყენებდა.

AOT (რომელიც მართავს ბანგკოკის სუვარნაბჰუმის და დონ მუანგის აეროპორტებს, ასევე პუკეტის, ჩიანგ მაის და ჰატ იაის აეროპორტებს) მოლაპარაკებებს აწარმოებდა King Power Duty Free-სთან შემოსავლების მინიმალური გარანტიის პირობების შესაცვლელად.

King Power, ტაილანდის უმსხვილესი Duty Free ოპერატორი, მაისში აფრთხილებდა AOT-ს ხელშეკრულების შეწყვეტის შესაძლებლობის შესახებ. მიზეზი ტურიზმის სექტორში არსებული სუსტი ეკონომიკური კლიმატი და მგზავრების შემცირებული რაოდენობა იყო, რის გამოც არსებული კონტრაქტის პირობები (შემოსავლების გარანტიები) აღარ იყო სიცოცხლისუნარიანი.

ინდუსტრიული წყაროების ცნობით, ხელშეკრულების შეწყვეტა AOT-ს წლიურად დაახლოებით 20 მილიარდი ბაჰტის ($610 მილიონი აშშ დოლარი) შემოსავალს დააკარგვინებდა, ხოლო ახალი ოპერატორის მოძიებას შესაძლოა ორი წელი დასჭირვებოდა. ასეთი სცენარი უპრეცედენტო იქნებოდა და ზიანს მიაყენებდა როგორც ტურიზმს, ასევე ტაილანდის ეკონომიკას.

2025 წლის 2 დეკემბერს AOT-ის საბჭოს სხდომაზე მიღებულ იქნა გადაწყვეტილება, რომ ყველაზე გონივრული გამოსავალი ხელშეკრულების შეცვლა იყო და არა მისი გაუქმება და ახალი ტენდერის გამოცხადება.

შეთანხმების ძირითადი ცვლილებები:

AOT ინარჩუნებს წლიურ მინიმალურ გარანტიას თითოეულ მგზავრზე (232.90 ბაჰტი), წლიური 5%-იანი ზრდით.

AOT-მ მოლაპარაკება მოახდინა 35%-იან წილზედადგენილ ზღვარს გადაცილებული ხარჯებიდან (მანამდე ეს წილი 20% იყო). ეს საშუალებას აძლევს AOT-ს, მიიღოს დამატებითი შემოსავალი, თუ საავიაციო ინდუსტრია გაუმჯობესდება.

ცვლილება უზრუნველყოფს ოპერაციული უწყვეტობას, სტაბილურ შემოსავალს და მინიმუმამდე ამცირებს ეკონომიკურ ზიანს, რაც AOT-სთვის უფრო მომგებიანია, ვიდრე ახალი ოპერატორის 14-თვიანი ძიება.

ეს მოლაპარაკებები ხაზს უსვამს იმ მაღალ ფინანსურ წნეხს, რომლის ქვეშაც Duty Free ოპერატორები იმყოფებიან გლობალური ტურიზმის არასტაბილურობის ფონზე, განსაკუთრებით კი ჩინელი მოგზაურების ნაკადის შემცირების შემდეგ, რომლებიც ამ მაღაზიების ყველაზე მსხვილი მომხმარებლები არიან.