უკრაინული ავიაკომპანია SkyUp Airlines-ის მალტის შვილობილი დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია Wizz Air-ის მგზავრების გადასაყვანად ერთდროულად სამ თვითმფრინავს იყენებს.

2024 წლის გაზაფხულის სანავიგაციო სეზონზე Wizz Air-ს შეექმნა ფლოტის მნიშვნელოვანი დეფიციტი ახალი Airbus A320neo-ს ძრავებთან დაკავშირებული პრობლემების გამო. ამის გამო თითქმის 50 თვითმფრინავი მწყობრიდან გამოვიდა.

საკუთარი ავიალაინერების დეფიციტის ნაწილობრივ კომპენსაციის მიზნით, Wizz Air-მა დაიწყო სველი ლიზინგის გამოყენება.

SkyUp Airlines-მა მთელი მალტის ფლოტი Wizz Air-ის ექსკლუზიურ განკარგულებაში გადაისროლა, საუბარია  189 ადგილიან სამ Boeing 737-800-ზე სარეგისტრაციო ნომრებით: 9H-SAT, 9H-SAU, 9H-SAS.

ტევადობის თვალსაზრისით, აღნიშნული ლაინერები 186 ადგილიანი A320neo-ს თითქმის იდენტურია.

ამჟამად, ბორტი 9H-SAT ბაზირებულია ვარშავაში და დღეში 4-დან 7 რეისამდე Wizz Air-ის შეკვეთებს ასრულებს.

SkyUp-ის დანარჩენი ორი თვითმფრინავი – 9H-SAU, 9H-SAS – ბაზირებულია ბუქარესტში და დაფრინავს Wizz Air-ისთვის დღეში 4-დან 6 რეისამდე.

თავდაპირველად სამივე Boeing 737-800 იყო უკრაინული SkyUp-ის ფლოტში. თუმცა, უკრაინულმა ავიაკომპანიამ ისინი გადაიტანა მალტის რეესტრში და მალტაში მისი შვილობილი კომპანიის – SkyUp MT-ის ფლოტში.

ეს იმის გამო ხდება, რომ ამ სქემის მიხედვით ავიაკომპანიებისთვის ევროკავშირის ქვეყნებში ოპერირება უფრო ადვილია. ევროპული რეგისტრაციით, ავიაკომპანიას შეუძლია ისარგებლოს ევროპის ღია საავიაციო ბაზრის ყველა შესაძლებლობით. ამავდროულად, უკრაინული რეგისტრაცია ავიაკომპანიისთვის ბევრ შეზღუდვას აწესებს. ევროკავშირის ქვეყნებში და ევროკავშირის ქვეყნებიდან მესამე ქვეყნებში ფრენების განსახორციელებლად მან უნდა მიიღოს დამატებითი ნებართვები.