ამსტერდამის Royal Schiphol Group-ის ოფიციალურად გამოაქვეყნა სტრატეგიული ფინანსური გეგმა, რომელიც 2035 წლის ჩათვლით 1 მილიარდ ევროს (დაახლოებით $1.15–1.2 მილიარდი) გამოყოფს საზღვარგარეთ აეროპორტის აქტივების შესყიდვისთვის.

ეს ინვესტიცია ჯგუფის ოპერაციული ფოკუსის მნიშვნელოვან ცვლილებას ნიშნავს. ვინაიდან ნიდერლანდებში მოცულობითი ზრდა შეზღუდულია ტევადობის ლიმიტებითა და რეგულაციებით, აეროპორტის ოპერატორი შემოსავლის ნაკადების დივერსიფიკაციისა და გლობალურ ბაზარზე კონკურენტუნარიანობის შესანარჩუნებლად საზღვრებს მიღმა იყურება.

საერთაშორისო ექსპანსიის მიზეზი ამსტერდამის „სხიპჰოლის“ აეროპორტში არსებული მკაცრი შეზღუდვებია. მთავრობის მიერ დაწესებული ლიმიტი ფრენების წლიურ რაოდენობას (478,000-დან 500,000-მდე) ზღუდავს, რათა შემცირდეს ხმაური და აზოტის ემისიები. ამ შეზღუდვების გამო, ჯგუფი მომავალში ვეღარ დაეყრდნობა შიდა ტრაფიკის ზრდას შემოსავლების გასაზრდელად.

როგორც Royal Schiphol Group-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა, პიტერ ვან ოორდმა აღნიშნა: „თანხის უმეტესი ნაწილი უბრალოდ სხიპჰოლში ჩაიდება; ნებისმიერი ახალი ინვესტიცია, პირველ რიგში, ფოკუსირებული იქნება იმ სფეროებზე, სადაც ნიდერლანდებს ძლიერი სოციალური, კულტურული და ისტორიული კავშირი აქვს.“

საინვესტიციო სტრატეგია შერჩევითია. ჯგუფი გეგმავს, თავი აარიდოს მასიური გლობალური ჰაბების დევნას და სანაცვლოდ ფოკუსირება მოახდინოს რეგიონულ აეროპორტებზე, რომლებსაც ნიდერლანდებთან ძლიერი ეკონომიკური ან სოციალური კავშირები აქვთ.

Royal Schiphol Group-ის მიერ დაგეგმილი €10 მილიარდიანი ინვესტიციის უმეტესი ნაწილი მიმართული იქნება საშინაო ბაზის, ამსტერდამის „სხიპჰოლის“ აეროპორტის მოდერნიზაციასა და განახლებაზე. ეს პროექტები ეფუძნება ჯგუფის „Vision 2050“-ის სტრატეგიას, რომელიც უპირატესობას ანიჭებს ხარისხს, მდგრადობასა და მგზავრების გამოცდილების გაუმჯობესებასმოცულობის ზრდის შეზღუდვის ფონზე.