საქმიანი მოგზაურები და კორპორატიული მყიდველები „არათანაბარ მნიშვნელობას ანიჭებენ“ მდგრადობას, დაასკვნეს BCD Travel კვლევის ავტორებმა.

მთელი მსოფლიოს მასშტაბით, 1300-ზე მეტი საქმიანი მოგზაურის გამოკითხვამ აჩვენა, რომ კომფორტი და ფასი იყო მთავარი ფაქტორები ფრენების არჩევისას: გამოკითხულთა 71%-მა მიუთითა ჩამოსვლის/გამგზავრების დრო ან ფრენის ხანგრძლივობა, ხოლო ფასს უპირატესობა მიანიჭა 51%-მა, სამოგზაურო პოლიტიკა კი 49%-მა.

„ამავდროულად, ჩვენი მონაცემებით, მოგზაურების თითქმის მეოთხედს სურს მდგრადი განვითარება მოგზაურობის პოლიტიკის მთავარ პრიორიტეტად აქციოს“, – აღნიშნა BCD Travel-ის მდგრადი განვითარების ვიცე-პრეზიდენტმა ოლივია რაგლს-ბრაისმა.

გამოკითხულთა ნახევარზე მეტმა აღიარა, რომ არასდროს (38%) ან იშვიათად (25%) არ ითვალისწინებს გარემო ფაქტორს დაჯავშნისას, თუ ამ მოგზაურობის ვარიანტი უფრო ძვირია.

გამოკითხულთა დაახლოებით მესამედი (33%) მივლინებაში ყოფნისას სტუმრობს მრავალ დანიშნულების ადგილს, 25%-ი აეროპორტიდან და აეროპორტამდე მგზავრობს საზოგადოებრივი ტრანსპორტით, 29%-ი კი წყლით ავსებს საკუთარ ბოთლს – ჩვევები, რომლებიც ამცირებს ემისიებისა და ნარჩენების დონეს.

რამდენიმე (4%) ირჩევს ფრენებს ყველაზე დაბალი ემისიებით და მხოლოდ 16% ცდილობს ნაკლები ფრენას.

ასევე გაირკვა, რომ კვლევის რესპონდენტებს შორის 38%-ს მხოლოდ ერთხელ ჰქონდა ფრენა, ხოლო 8%-ს 25-ჯერ და მეტჯერ. უმრავლესობა (60%) იყენებდა სრული სერვისის ავიაკომპანიებს, 10% იყენებდა დაბალბიუჯეტიან ავიახაზებს, ხოლო 30% მოგზაურობდა როგორც კლასიკური, ასევე დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიებით.

გამოკითხული საქმიანი მოგზაურების ნახევარი, როგორც წესი, ყიდულობდა ბილეთებს თანხის სრული ან ნაწილობრივი დაბრუნების შესაძლებლობით. თუმცა, 37%-მა აირჩია ყველაზე იაფი ვარიანტი.

ბიზნეს ტურისტების დაახლოებით ნახევარმა (48%) გადაიხადა მათი ადგილების შერჩევისთვის. სხვა პოპულარულ დამატებით სერვისებს მიეკუთვნება ბარგის შემწეობა (51%) და ხელბარგი (34%), თუ ისინი არ შედის ავიაბილეთის ფასში. პრიორიტეტული ჩასხდომა (19%), დამატებითი ფეხის ადგილი (18%).

ორი მესამედი (66%) მიფრინავს პირდაპირ დანიშნულების ადგილამდე, ხოლო 47% ცდილობს ნაკლები ბარგი წაიღოს თან.

რაც შეეხება კომპანიის სამოგზაურო პოლიტიკით კმაყოფილებას ფრენებთან დაკავშირებით, კმაყოფილია 67%.

ფრენებთან დაკავშირებული უხერხულობის სიაში შედიოდა დაგვიანებები (69%), ფრენის არასასიამოვნო დრო (48%), არასასიამოვნო ადგილები (43%) და გაუქმებები (39%).