2021 წელს საქართველოს აეროპორტებში მგზავრთნაკადის 10%-იან ზრდას პროგნოზირებდნენ, თუმცა 2020 წლის COVID-19-ის პანდემიამ შეცვალა როგორც 2020 ასევე 2021 წლის მოლოდინები.

როგორც ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ორგანიზებით გამართულ ვებინარზე, სადაც საავიაციო ინდუსტრიაზე COVID-19-ის გავლენაზე იყო მსჯელობა, საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების საავიაციო ბიზნესის განვითარების მენეჯერმა ვაკო ჭილაშვილმა განაცხადა, რომ მსოფლიო საავიაციო ინდუსტრია მრავალი წლის განამვლობაში ერთ-ერთი ყველაზე სწრაფად და სტაბილურად მზარდ სექტორს წარმოადგენს, თუმცა პანდემიამ გეგმები შეცვალა. 

“ICAO-ს მონაცემებით 2010-2019 წლების პერიოდში გლობალურ ჭრილში საავიაციო ინდუსტრიის ზრდამ 60% შეადგინა, 2019  წელს გლობალურმა ზრდამ  4.9%-ი შეადგინა,  ევროპის საავიაციო ბაზრის ზრდა კი 6.6%-ის დონეზე დაფიქსირდა.

გლობალური ტენდენციებისგან განსხვავებით კიდევ უფრო პოზიტიური ტენდენცია შეინიშნებოდა საქართველოს ავიაბაზარზე, 2019 წელს საქართველოს აეროპორტების მგზავრთნაკადმა 5.2 მილიონი შეადგინა.  შესაბამისად, 2010 წელთან შედარებით ზრდამ  640%-ი შეადგინა.  

საპროგნოზო მონაცემების თანახმად საქართველოს აეროპორტებში მოსალოდნელი იყო 2020 წელს მგზავრთანაკადის 15%-ით, 2021 წელს 10%-ით, ხოლო 2020 წელს 8%-ით ზრდა”, აცხადებს ვაკო ჭილაშვილი. 

COVID-19-ით განპირობებულმა სიტუაციამ ავიაციაზე ასახვა ჯერ კიდევ 2020 წლის იანვარ-თებერვლიდან დაიწყო, როდესაც COVID-19-ის გავრცელების ფონზე რიგი ავიარეისების გაუქმება მოხდა. ​მარტიდან კი სახელმწიფოებმა უკვე მთელი მსოფლიოს მასშტაბით დაიწყეს შეზღუდვების დაწესება საჰაერო მიმოსვლაზე.

“მიუხედავად მკაცრი და მყისიერი შემზღუდველი ზომებისა საავიაციო ინდუსტრიის მოლოდინები დამყარებული იყო პანდემიასთან სწრაფი გამკლავების სცენარზე. ​სრული ჩაკეტვის პირველ თვეში (2020 წლის აპრილს) მთელი მსოფლიოს მასშტაბით საჰაერო სამგზავრო გადაზიდვების ყოველთვიური მოცულობა საშუალოდ 460 მლნ ადგილიდან 150 მლნ-მდე შემცირდა.

პანდემიამ ყველაზე მეტად ევროპის საავიაციო ინდუსტრია დააზარალა. ამ პერიოდში ყველაზე მნიშვნელოვანი 91%-იანი კლება განიცადა ევროპის საავიაციო ბაზარმა, რომელიც განპირობებული იყო უფრო მკაცრი შეზღუდვებით ვიდრე ეს სხვა კონტინეტებზე დაფიქსირდა”, აცხადებს ჭილაშვილი.

მისი განმარტებითვე, ​პანდემიის ადრეულ ეტაპზე საავიაციო ინდუსტრიის სხვადასხვა წარმომადგენლების (მათ შორის Eurocontrol და IATA) პირველადი მოლოდინების თანახმად, საჰაერო მიმოსვლის თითქმის 80%-ით აღდგენა უკვე 2020 წლის ბოლოსათვის ივარაუდებოდა. თუმცა როგორც სტატისტიკური მონაცემები გვიჩვენებს 2020 დეკემბერში ფაქტობრივი მონაცემი -60%-ს შეადგენდა.