საქართველოს აეროპორტებმა პოსტპანდემიურ მაჩვენებელთან შედარებით მგზავრთნაკადის მხოლოდ 44%-ი დაიბრუნა. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სსიპ სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოდან AviaNews-ის მიერ გამოთხოვილი ინფორმაციის თანახმად, 2021 წლის იანვარ-ოქტომბრის განმავლობაში, საქართველოს აეროპორტები რეგულარული და არარეგულარული რეისებით ჯამში 2 008 351 მგზავრს მოემსახურა, რაც 151,35%-ით მეტია 2020 წლის იანვარ-ოქტომბრის მონაცემებთან შედარებით, თუმცა 56%-ით ნაკლები 2019 წლის იანვარ-ოქტომბერთან მიმართებაში.
2020 წლის 10 თვეში ქვეყნის აეროპორტები სულ 799 016 მგზავრს, 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდში კი 4 564 038 მგზავრს მოემსახურა. შესაბამისად 2021 წლის იანვარ-ოქტომბრის მონაცემები 2019 წლის ანალოგიურ მაჩვენებლებთან შედარებით 44%-იან კლებას აჩვენებს.
მგზავრთნაკადის შემცირების დინამიკა 2020 წლის თებერვალ-მარტიდან დაიწყო, როდესაც ქვეყნებმა COVID 19-ის გავრცელების პრევენციის მიზნით საზღვრების ჩაკეტვა დაიწყეს, შეწყდა ავიამიმოსვლაც. ტურიზმი ფაქტობრივად გაჩერდა, რაც პირდაპირპროპორციულად აისახა საჰაერო მიმოსვლაზე. შექმნილი ეპიდემიოლოგიური ვითარების ფონზე საქართველოს საერთაშორისო რეგულარული ფრენები 2020 წლის 21 მარტიდან შეაჩერა. რამდენიმე თვიანი პაუზის შემდეგ კი აღნიშნული რეგულაციის ეტაპობრივი მოხსნა დაიწყო. თუმცა პანდემიის ფონზე მთელს მსოფლიოში არაპროგნოზირებადი ვითარებაა და მეოთხე ტალღის გამო დაწესებული შეზღუდვები რა შედეგ “დადებს” ჯერჯერობით უცნობია.
2021 წლის 10 თვის მონაცემებით, თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი 1330102 მგზავრს მოემსახურა, რაც 138,95%-ით მეტია, ვიდრე 2020 წლის 10 თვის მონაცემებით გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობა. 2020 წლის იანვარ-ოქტომბერში თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი 556635 მგზავრს, 2019 წლის იანვარ-ოქტომბერში კი 3 255 840 მგზავრს მოემსახურა. აღნიშნულ სტატისტიკურ მაჩვენებლებზე დაყრდნობით კარგად ჩანს, რომ 2021 წლის იანვარ-ოქტომბერში 2019 წლის იანვარ-ოქტომბერთან შედარებით მგზავრთნაკადის 59,15%-იანი კლებაა. შესაბამისად, თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი 40.85%-ით დაუბრუნდა მგზავრთნაკადის იმ მაჩვენებელს რაც ქონდა 2019 წელს.
სამაგიეროდ 2020 წლის მაჩვენებლებთან შედარებით მგზავრთნაკადის სერიოზული ზრდა ფიქსირდება ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში. მიმდინარე წლის 10 თვეში ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტმა 460 717 მგზავრი გაატარა, რაც 799,54%-ით მეტია 2020 წლის, ხოლო 19,40%-ით ნაკლებია 2019 წლის ანალოგიური პერიოდში დაფიქსირებული მგზავრთა რაოდენობის მაჩვენებელზე. 2020 წლის 10 თვეში ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტი 51 217 მგზავრს, ხოლო 2019 წლის 10 თვეში 571 604 მგზავრს მოემსახურა. შესაბამისად ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტი 80.6%-ით დაუბრუნდა მგზავრთნაკადის იმ მაჩვენებელს რაც ქონდა 2019 წელს.
ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში, 2021 წლის იანვარ-ოქტომბერის მონაცემებით 71,35%-იანი კლებაა პანდემიამდე არსებულ მაჩვენებლებთან შედარებით. სტატისტიკური მაჩვენებლების მიხედვით, 2021 წლის იანვარ-ოქტომბერში 2020 წლის იანვარ-ოქტომბერთან შედარებით მგზავრთნაკადის 12,43%-იანი ზრდა დაფიქსირდა, 2019 წლის იანვარ-ოქტომბერთან შედარებით კი 71,35%-იანი. 2021 წლის იანვარ-ოქტომბერში აეროპორტი 206 218 მგზავრს, 2020 წლის იანვარ-ოქტომბერში 183 426 მგზავრს, ხოლო 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდში კი 719 752 მგზავრს.
არსებული სტატისტიკური მაჩვენებლები ცხადყოფს, რომ თბილისის, ბათუმის და ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტებში მგზავრთნაკადის “გამოცოცხლება” სახეზეა, რადგანაც გასულ წლებთან მიმართებაში მგზავრთნაკადის სხვაობა პროცენტულ ჭრილში მცირდება.
რაც შეეხება ადგილობრივი დანიშნულების აეროპორტებს, მესტიის თამარ მეფის სახელობის აეროპორტში 2021 წლის იანვარ-ოქტომბერში 2020 წლის იანვარ-ოქტომბერთან შედარებით მგზავრთნაკადის 36,25%-იანი ზრდაა, ხოლო 2019 წლის იანვარ-ოქტომბერთან 45,40%-იანი კლება.
ამბროლაურის აეროპორტში 2020 წლის იანვარ-ოქტომბრის მაჩვენებლებთან შედარებით 51,76%-იანი მატება, 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდთან მიმართებაში კი 6,34%-იანი კლება. ხოლო ნატახტარის აეროდრომში გასული წლის 10 თვესთან შედარებით მგზავრთნაკადის 52,52%-იანი ზრდა დაფიქსირდა, ხოლო 2019 წლის ანალოგიურ პერიოდთან კი 26,85%-იანი კლება.