გასული წლის დეკემბერში ავიაბილეთის ფასები 35%-ით შემცირდა – ბოლო თორმეტ თვეში ყველაზე მკვეთრი ვარდნა დაფიქსირდა . ამის შესახებ Logist.Today-მა nt.nl პორტალზე გამოქვეყნებული მასალისგან შეიტყო.
საჰაერო ტვირთების ანალიტიკოსმა CLIVE Data Services-მა მოამზადა ბაზრის მიმოხილვა 2022 წლისთვის, რომლის თანახმად, ტვირთების დაბალ ტარიფებთან ერთად (შარშანდელთან შედარებით), შემოთავაზებული ტვირთის მოცულობა (გადასახდელი წონა) შემცირდა 8%-ით. ერთადერთი, რაც გაიზარდა, არის ბაზარზე არსებული სატვირთო სიმძლავრე, რომელიც დეკემბერში 2019 წლის წინა კორონავირუსის დონეს სულ რაღაც 7%-ით ჩამორჩებოდა.
ნაკლები მიწოდებისა და მეტი სიმძლავრის ერთობლიობა ნიშნავს, რომ ავიაკომპანიების გამოყენება მსოფლიოში იყო 57%, 7%-ით ნაკლები, ვიდრე 2021 წლის დეკემბერში და 5%-ით ნაკლებიც კი, ვიდრე 2019 წლის დეკემბერში.
საჰაერო ტვირთების კონსულტანტის, ნორვეგიული კომპანია Xenata-ს მონაცემების თანახმად, შარშან 35%-იანი ვარდნის მიუხედავად, საჰაერო გადაზიდვების ტარიფები საკმაოდ “ეტაპობრივად” იკლებს და ეს დიდი განსხვავებაა კონტეინერისგან, სადაც ტარიფები 70%-ით გაიზარდა ბოლო 8-9 თვის განმავლობაში და ძალიან მკვეთრად დაეცა – 80%-მდე.

CLIVE Data Services-ის ანგარიშში აღნიშნულია, რომ გასულ წლის დეკემბერში საჰაერო მგზავრობის საშუალო განაკვეთები კვლავ დაახლოებით 75%-ით აღემატებოდა 2019 წლის დეკემბრის ფასებს. საჰაერო მოგზაურობის ანალიტიკოსი ნაილ ვან დე ვაუ Clive/Xeneta-დან ფიქრობს, რომ არ არის საჭირო ზედმეტი პესიმიზმი და ხაზს უსვამს, რომ სექტორმა ჯერ უნდა შეხედოს, თუ სად იყო ის 2020 წლის დასაწყისში. ამასთან, მისი თქმით, აზრი არ აქვს ბაზრის შედარებას 2021 წელთან, უკრაინის ომის გათვალისწინების გარეშე. ის ამბობს, რომ საჰაერო მგზავრობის ფასები უკიდურესად მაღალია კორონავირუსის წინა პერიოდებთან შედარებით, მიუხედავად იმისა, რომ დატვირთვის დონე უფრო დაბალია.
ის ასევე აღნიშნავს, რომ რეკორდულად მაღალი ტარიფების ზეწოლა გადამზიდავებზე თანდათან იკლებს, თუმცა ფასები კვლავ მაღალია. იმავდროულად, ავიაკომპანიებს ჯერ კიდევ აქვთ საკმარისი სახსრები საჰაერო მოგზაურობაში ინვესტიციების გასაგრძელებლად. ეს კი უხსნის პერსპექტივებს ბაზრის ორივე მხარეს.
ნაილ ვან დე ვაუ ხაზს უსვამს, რომ სატვირთო ტრაფიკზე უარყოფითი ზეგავლენა მომავალ პერიოდში შესაძლოა გამოწვეული იყოს ჩინეთში ახალი წლის გამო კორონავირუსის შემთხვევების მატებით. ეს კიდევ უფრო შეამცირებს განაკვეთებს და დატვირთვის ფაქტორებს. ბაზრის მოთხოვნის აღდგენა მოსალოდნელი არ არის.