საბერძნეთი ახორციელებს სამოქალაქო ავიაციის სამმართველოს (CAA) ფართომასშტაბიან რეფორმას, რომელიც უზრუნველყოფს უწყების ადმინისტრაციულ და ფინანსურ დამოუკიდებლობას. ეს ნაბიჯი ევროპული სტანდარტების შესაბამისად ქვეყნის საჰაერო ნავიგაციის სერვისების მოდერნიზების ყოვლისმომცველი გეგმის ნაწილია.
ჰოლისტიკური რეფორმა და ევროპული მოთხოვნები
პარლამენტის წინაშე კანონპროექტის წარდგენისას, საბერძნეთის ინფრასტრუქტურისა და ტრანსპორტის მინისტრმა, ხრისტოს დიმასმა განაცხადა, რომ რეფორმა „მყარ საფუძველს უყრის თანამედროვე, ეფექტურ და ინსტიტუციურად ძლიერ სამოქალაქო ავიაციის სამმართველოს“.
ახალი ჩარჩოს მიხედვით, CAA გახდება იურიდიული საჯარო პირი სრული ავტონომიით. მინისტრის თქმით, ეს არის „ჰოლისტიკური რეფორმა“, რომელიც დიდწილად პასუხობს ევროკომისიის მობილობისა და ტრანსპორტის გენერალური დირექტორატის (DG MOVE) ხანგრძლივ მოთხოვნას ადმინისტრაციული და ფინანსური დამოუკიდებლობის შესახებ.
რეფორმა უზრუნველყოფს:
- უფრო მოქნილ ადმინისტრაციულ მოდელს.
- ადამიანური რესურსების უკეთ გამოყენებას.
- კრიტიკული ფუნქციების ტექნოლოგიურ განახლებას.
- მოდერნიზებულ ინსტიტუციურ სტრუქტურას.
CAA გააგრძელებს ფუნქციონირებას, როგორც საჰაერო ნავიგაციის სერვისების მიმწოდებელიდა აეროპორტის მართვის უფლებამოსილი ორგანო.
7-პუნქტიანი სამოქმედო გეგმა და პერსონალი
ეს გარდაქმნა სამინისტროს შვიდპუნქტიანი სამოქმედო გეგმის ნაწილია, რომელიც მიზნად ისახავს საბერძნეთის ავიაციის სექტორის მოდერნიზაციას ევროკომისიასთან, EASA-სთან და Eurocontrol-თან თანამშრომლობით. გეგმა ფარავს სისტემის განახლებას, ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესებას და ევროკავშირის ერთიანი ევროპული ცის (SES) ჩარჩოსთან რეგულაციების შესაბამისობაში მოყვანას.
„ამ ყოვლისმომცველი ჩარევის მიზანია ევროკავშირის კანონმდებლობასთან სრული შესაბამისობის უზრუნველყოფა და ევროპულ და საერთაშორისო საავიაციო საზოგადოებაში ქვეყნის პოზიციის გაძლიერება“, — განმარტა მინისტრმა.
დიმა ამავე დროს ხაზი გაუსვა მიმდინარე საკადრო სტრატეგიას, მათ შორის 80 ახალი საჰაერო მოძრაობის მაკონტროლებლის ფიცის დადებას მიმდინარე თვეში. დაგეგმილია კიდევ 17 თანამშრომლის დაქირავება წლის განმავლობაში, ხოლო 2026 წელს – დამატებით 72-ის.
„ამ რეფორმით, CAA იძენს ჭეშმარიტ ავტონომიას და დამოუკიდებლად დაგეგმვისა და გადაწყვეტილების მიღების შესაძლებლობას“, — განაცხადა დიმასმა. „ჩვენ ვაშენებთ სამოქალაქო ავიაციის სამმართველოს, რომელიც ღირსეულად შეესაბამება ევროპულ სტანდარტებს და საბერძნეთს აქტიურად აქცევს ევროპული ავიაციის მომავლის შემქმნელად.“
ხელშემწყობი პოლიტიკისადვოკატირებაში მთელს აზიაში, რათა საწვავი რეგიონში უფრო ხელმისაწვდომი გახდეს.












