მსოფლიოს ერთ-ერთი უმსხვილესი ავიაკომპანიის Qatar Airways-ის აღმასრულებელი დირექტორი აკბარ ალ-ბაკერი მიიჩნევს, რომ საავიაციო ინდუსტრია 2050 წლამდე ნახშირბადის ნულოვანი ემისიების მიღწევას ვერ შეძლებს.
ალ-ბაკერის თქმით, ახალი ტიპის თვითმფრინავის შექმნას დიდი დრო სჭირდება, მაგრამ თვითმფრინავების მწარმოებლების Airbus-ისა და Boeing-ის ახალი მოდელები აგებულია „ძველ ტექნოლოგიურ პლატფორმაზე“. თვითმფრინავების გარემოსდაცვით კეთილგანწყობაზე საუბრისას, Qatar Airways-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა თვითმფრინავის დეველოპერებს ურჩია ახალი პლატფორმის ძებნა ახლავე დაიწყონ. ”რაც ფართო საზოგადოებას არ ესმის, არის ის, რომ ავიაცია პასუხისმგებელია ნახშირბადის გლობალური ემისიების მხოლოდ 2,6%-ზე”, – განუცხადა მან კატარის ეკონომიკურ ფორუმზე გამოსვლისას.
„სინამდვილეში, ერთადერთი, რაც მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს ტექნოლოგიის ცვლილებაში არის უფრო სუფთა საავიაციო საწვავი“, – თქვა Boeing-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა დევიდ კალჰუნმა. მისი თქმით, მომავალში გაჩნდება მოწინავე ტექნოლოგიები, მათ შორის წყალბადის გამოყენებასთან დაკავშირებული, რომელსაც შეუძლია უზრუნველყოს ავიაციის მდგრადობა ამ საუკუნის მეორე ნახევარში. როგორც კალჰუნმა აღნიშნა, Airbus-ისა და Boeing-ის თვითმფრინავების ყოველი ახალი მოდელი ჩვეულებრივ 20-30%-ით მეტი გამონაბოლქვია, ვიდრე მისი წინამორბედში.
„სწორედ ამიტომ ჩვენ ვაგრძელებთ ახალი თვითმფრინავების ყიდვას ფლოტის საშუალო ასაკის შენარჩუნებით <…>, რათა განვაგრძოთ ზრდა“, დასძინა ალ-ბაკერმა. “მაგრამ, კიდევ ერთხელ, მე არ ვფიქრობ, რომ ჩვენ შეგვიძლია მივაღწიოთ ნულოვანი ემისიებს 2050 წლისთვის“, – თქვა Qatar Airways-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა. მისი თქმით, ავიაციაში წყალბადის გამოყენების პროექტი „საწყისშია“, ხალხმა არც კი იცის, რომ „მაღალ სიმაღლეზე წყალბადის საწვავი გამოიმუშავებს“. “როგორც დავითმა ახლახან ახსენა, წყალბადის ტექნოლოგია მომწიფდება ამ საუკუნის მეორე ნახევარში, ანუ 2050 წლის შემდეგ, რაც იმას ნიშნავს, რომ ჩვენ ვერ მივაღწევთ იმას, რასაც ყველას დაჰპირდნენ. მე ძალიან სკეპტიკურად ვარ განწყობილი ამის შესახებ,” თქვა მან.