მხოლოდ 2023 წელს რუსულმა ავიაკომპანიებმა დასავლეთის სანქციების მიუხედავად 171 მილიონი დოლარის ღირებულების თვითმფრინავების ნაწილების მიღება შეძლეს, აჩვენა verstka-ს გამოძიებამ.

გამოცემამ მიიღო საიდუმლო მონაცემები საბაჟო სტატისტიკის შესახებ, რამაც შესაძლებელი გახადა რუსეთში იმპორტის რეალურ დროში შეფასება.

ოთხმა მთავარმა რუსულმა ავიაკომპანიამ Aeroflot-მა, S7 Airlines-მა, Rossiya-მ და Pobeda-მ 2023 წელს თავიანთი თვითმფრინავებისთვის 110 მლნ დოლარის ღირებულების დასავლური კომპონენტები შეიტანეს.

verstka-ს ცნობით, Aeroflot-მა რუსეთში ამერიკული კომპანია Honeywell-დან 7,5 მლნ დოლარის სათადარიგო ნაწილები შეიტანა, ხოლო მეორე ამერიკული კომპანია Woodward-დან 4,5 მლნ დოლარის, Boeing-დან 2,5 მლნ დოლარის და ასევე ფრანგული Safran Nacelles-დან 4,5 მლნ დოლარის ნაწილები შეიტანა.

2023 წლის მარტში, S7 Airlines-ის შვილობილი კომპანია Globus Airlines-მა რუსეთში ფრანგულ-ამერიკული კომპანია CFM International-ისგან Airbus A320-ის ოჯახის თვითმფრინავებისთვის 7,5 მლნ დოლარზე მეტი ღირებულების ტურბორეაქტიული ძრავები შეიტანა.

იმავე თვეში S7-მა რუსეთში Embraer E170-თვის ამერიკული General Electric-ის ძრავა შეიტანა, რაშიც 4,4 მლნ დოლარი გადაიხადა.

Pobeda-მ წელს ამერიკული Honeywell-დან $3,5 მილიონზე მეტი ღირებულების სათადარიგო ნაწილები შეიტანა ქვეყანაში, ხოლო Rockwell Collins Inc–დან და Boeing-დან $2 მილიონზე მეტი ღირებულების ნაწილები.

2023 წელს Rossiya Airlines-მა მიიღო მხოლოდ Honeywell-ის სათადარიგო ნაწილები 6 მლნ დოლარზე მეტი ღირებულების, აღნიშნავს verstka.

ირკვევა, რომ რუსულმა ავიაკომპანიებმა მიიღეს კომპონენტები დასავლელი მწარმოებლებისგან ჩინეთისა და არაბეთის გაერთიანებული საამიროების გავლით.

უცხოური თვითმფრინავების სანქცირებული სათადარიგო ნაწილების ნაწილი რუსეთში პატარა კომპანია Protector-მა შეიტანა.

გამოძიების თანახმად, მან 2023 წლიდან ქვეყანაში მინიმუმ 61 მლნ დოლარის ღირებულების თვითმფრინავის ნაწილები შეიტანა. მათ შორისაა ექვსი ძრავა ამერიკული და ევროპული Boeing 767, Boeing 737 და Airbus A320 თვითმფრინავებისთვის. Protector-მა სათადარიგო ნაწილები არაბეთის გაერთიანებული საამიროებისა და ტაილანდის ფირმების დახმარებით მიიღო.

მიუხედავად იმისა, რომ რუსული სამოქალაქო ავიაცია გახდა ერთ-ერთი ყველაზე მეტად დაზარალებული დასავლეთის სანქციების სექტორი, როგორც ჩანს, რუსულმა ავიაკომპანიებმა მოახერხეს ყველაზე კრიტიკული პრობლემის გადაჭრა – სათადარიგო ნაწილების ნაკლებობა, ასკვნის verstka.

გამოცემის გამოძიებამ აჩვენა, რომ პარალელური იმპორტი საშუალებას აძლევთ კომპანიებს რუსეთში შეიტანონ ნებისმიერი ნაწილი, რაც ნიშნავს ევროპულ და ამერიკულ სანქციებს გვერდის ავლით.