ევროპის უმსხვილესი დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების, Ryanair-ისა და Wizz Air-ის მარშრუტების ქსელები სულ უფრო მეტად იკვეთება, რაც დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებს უფრო ძლიერ კონკურენციას აიძულებს.

ამის წყალობით კი მგზავრებს სულ უფრო მეტად ხშირად შეუძლიათ სპეციალური შეთავაზებებით და აქციები ისარგებლონ.
Ბილეთის ფასი

მგზავრებს შეიძლება შეექმნათ შთაბეჭდილება, რომ Ryanair-ის ბილეთები უფრო იაფია, რადგან დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია გთავაზობთ ბილეთზე მინიმუმ 10 ევროს ფასს ათობით მიმართულებამდე.

თუმცა, ფაქტობრივად, ბილეთის საშუალო ფასი უფრო დაბალი შესაძლოა Wizz Air-ის მაგალითზე იყოს, რომელიც ერთ მგზავრზე 45,1 ევროს შეადგენს. იგივე მაჩვენებელი Ryanair-ისთვის 49,1 ევრო იყო ერთ მგზავრზე.

დამატებითი სერვისები

მიუხედავად იმისა, რომ Wizz Air საშუალოდ უფრო იაფ ბილეთებს ყიდის, დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია ანაზღაურებს დაკარგულ შემოსავალს დამატებითი სერვისების გაყიდვით.

შედეგად, Wizz Air თითოეულ მგზავრზე ყიდის დამატებით მომსახურებას 35,9 ევროს ოდენობით. Ryanair ამ მაჩვენებლით ერთნახევარჯერ ჩამორჩება კონკურენტს, დამატებითი სერვისების გაყიდვიდან კომპანია 23,3 ევროს იღებს თითოეულ მგზავრზე.

ორივე ოპერატორს აქვს დამატებითი სერვისების გრძელი სია. მგზავრებმა უნდა გადაიხადონ მეტი ხელბარგი, ბარგი, აირჩიონ ადგილი თვითმფრინავში. ამავდროულად, მომსახურების ფასი შეიძლება იყოს მცურავი – მაღალი მოთხოვნილების მქონე ფრენებზე მომსახურება უფრო ძვირი დაჯდება.

ფრენის მთლიანი ღირებულება

ბილეთის საბაზისო ფასს და დამატებითი სერვისების ფასს თუ დავამატებთ, გამოდის, რომ Ryanair-ის მგზავრი საშუალოდ 72,4 ევროს იხდის ფრენაში, Wizz Air-ის მომხმარებელი კი 81 ევროს.

ფრენის საერთო ფასი Wizz Air-ისთვის უფრო ძვირია, თუმცა დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიას Ryanair-თან შედარებით დაბალი საშუალო ბილეთის ფასი აქვს. ეს ნიშნავს, რომ მგზავრს, რომელიც არ ყიდულობს დამატებით სერვისებს, აქვს შანსი იაფად იფრინოს Wizz Air-ით.